15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Poes in Mail ?

Net een fijne iMac op mijn bureau gekregen. Bij het instellen van de gebruikers kon je een geinig plaatje kiezen waar je de users aan zou kunnen herkennen, bijv een basketbal, bloem of gingerbreadman.

Ik heb de poes gekozen. :P
    Maar als ik nu een mailtje stuur, staat er altijd een poes rechtsboven…

Ehm…
    Kan ik dat ook wegkrijgen ?

Bijdrager
    awi

Eeeeuhh, …..Eudora installeren????

Bijdrager
    Fokker3

Tuurlijk kan je dat weg krijgen. Is een instelling bij je “Accounts” System Prefs. Maar, dan krijg je overal dat andere (of lege!) plaatje te zien natuurlijk.

Maar als je alleen wilt, dat het niet in de mail van anderen te zien is, hoef je niets te doen. Het is alleen een koppeling op je eigen Mac: alle berichten van jezelf krijgen dat plaatje. Ook in iChat trouwens.

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”Fokker3″

Maar als je alleen wilt, dat het niet in de mail van anderen te zien is, hoef je niets te doen. Het is alleen een koppeling op je eigen Mac: alle berichten van jezelf krijgen dat plaatje. Ook in iChat trouwens.

OK, gelukkig maar
    bedankt !

Bijdrager
    jeroenimo
    ”EagerB0bNerd”

Zo vanaf jouw avatar had ik je inderdaad niet de poes gegeven!:-)

Moderator
    Lucas Raggers

Mail haalt de poes (of wat dan ook) uit Address Book. Daar kun instellen wat je wilt. Degene aan wie je de mail stuurt, krijgt sit natuurlijk niet te zien.

Bijdrager
    Tjerker

En als je de mensen in je adresboek ook een plaatje toekent, zie je die als je mail van ze krijgt… mijn zoon (1,5) snapt dat een stuk beter dan @…

Bijdrager
    hansenonline
    ”Tjerker”

En als je de mensen in je adresboek ook een plaatje toekent, zie je die als je mail van ze krijgt… mijn zoon (1,5) snapt dat een stuk beter dan @…

kan dat ook in 10.2.8?

daan

Bijdrager
    sarasin

##

Moderator
    Adriaan Mol
    ”awi”

Eeeeuhh, …..Eudora installeren????

Ik wil niet als een vervelende tiran over komen, maar wil je of nuttig reageren of niet? Misschien dat we zo het forum wat waardevoller kunnen houden.

Bijdrager
    hansenonline
    ”johnny_cash”
    ”hansenonline”
    ”Tjerker”

kan dat ook in 10.2.8?

daan

tuurlijk kan dat ook in 10.2.8 het kon al in 10.1.x

kan je dan ook zeggen hoe?

daan.

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”jeroenimo”
    ”EagerB0bNerd”

Zo vanaf jouw avatar had ik je inderdaad niet de poes gegeven!:-)

ach, een kat blijft een roofdier.
    zeker die van mij:D

Bijdrager
    ThomasL
    ”hansenonline”
    ”johnny_cash”
    ”hansenonline”
    ”Tjerker”

kan dat ook in 10.2.8?

daan

tuurlijk kan dat ook in 10.2.8 het kon al in 10.1.x

kan je dan ook zeggen hoe?

daan.

Door gewoon een foto van de betreffende persoon aan je adresboek te koppelen (links naast de naam). Als je dan mail van deze persoon krijgt komt de foto ook in beeld. Erg leuk!

Bijdrager
    apenstaartje
    ”ThomasL”

Door gewoon een foto van de betreffende persoon aan je adresboek te koppelen (links naast de naam). Als je dan mail van deze persoon krijgt komt de foto ook in beeld. Erg leuk!

in Jaguar is dit tijdelijk kapot geweest, en toen moest je het met de hand doen:
    maak een plaatje van precies 64×64 pixels, sla deze op met naam: emailadres@domein.nl.tiff (ja 2 f’s).
    Plaats deze in de map: ~/Library/Images/People/
    (aanmaken als je deze niet hebt)

doe dit voor elk emailadres waarmee mensen mailen..

(ja, veel werk… jammer dat ze dit nooit gefixed hebben)..

Het plaatje wordt trouwens niet meegestuurd naar diegene die jij mailt, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.. het is echter op een manier wel mogelijk dit mee te laten sturen, maar ik weet niet hoe (wel een keer naar gekeken, maar weer vergeten)

Bijdrager
    hansenonline

ik ben er eindelijk achter gekomen hoe ik in jaguar plaatjes van de sender kan krijgen in de mailtjes die ze sturen. met mailpictures-2.4.1 is het mij gelukt. nu nog van iedereen een plaatje in mijn adres boek zetten.

daan.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.