6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    tapple

Podcast server?

Ik wil graag een podcast maken en in de itunes store zetten zodat iedereen die kan downloaden. op mijn mac (OSX lion) staan 2 programma’s .

In itunes moet je een een of andere rss feed toevoegen. Kan iemand me helpen?

Bijdrager
    tapple

Geen antwoord?

Bijdrager
    McShamus

Je stelt geen vraag…

Bijdrager
    Vincent

Hier stap voor stap uitleg van Apple zelf…:
    http://www.apple.com/itunes/podcasts/specs.html

Bijdrager
    Hansi2124
    tapple op 17 februari 2012

Geen antwoord?

Soms moeten mensen weleens werken; of weten het antwoord gewoon niet. Dan kan het zijn dat je weleens wat langer dan een uurtje op een antwoord moet wachten.

Niet zo ongeduldig dus…..

Bijdrager
    Maurits

Het tool wat tapple laat zien staat standaard op elke mac, maar je hebt er pas iets aan als je een aparte Mac OS X Server die de Podcast Producer Server draait hebt. Die is er voor zowel Snow Leopard als Lion.
    De client tool is Podcast Capture. zie ook dit artikel van wikipedia over podcast producer
    Ik vermoed dat dit een beetje overkill is voor een beginnend podcast maker.

Je kan ook met andere tools zelf podcasts maken, en dan komt de lijst van oogapple van pas.

Voor de eerste podcasts is iLife genoeg (iMovie en Garageband) maar er zijn diverse programma’s voor te koop. dit artikel van macworld helpt je op weg, maar Google wat rond op ‘podcast maken op mac’ en je vind heel veel.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.