5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Doulos

Podcast feed via script op website zetten

Ik merk dat niet alle mensen die onze wekelijkse preek via een podcast willen downloaden erg handig zijn met computers. Ook de (in mijn ogen) eenvoudige handeling in iTunes is voor velen een probleem.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een script of iets dergelijks wat de podcastfeed in makkelijk aan te klikken bullets of regels op een pagina zet.

Bestaat zoiets? Onder iweb is het allemaal erg arbeidsintensief.

Bijdrager
    Marieke van Osch

Dat kan met het open source programma Podcast Generator
    http://podcastgen.sourceforge.net/

Op ossinhetonderwijs.nl kun je een handleiding (download) vinden hoe je moet installeren etc, die hebben we gemaakt voor het onderwijs, maar dat merk je nergens aan:-)

Het startpakket gaat over podcasten in het algemeen, in deel 9 gaat het uit mijn hoofd over de Podcast Generator. Je hebt dan een screencast en een stappenkaart. Het is namelijk geschreven voor de echte beginner.

Oja als je ze nou wijst op dit pakket stap 10 dan weten ze ook gelijk hoe ze het in een aggregator kunnen zetten. We konden helaas niet werken met iTunes omdat het over open source moest gaan, maar iTunes en Juice werken ongeveer hetzelfde.

Bijdrager
    Doulos
    ”move”

Dat kan met het open source programma Podcast Generator
    http://podcastgen.sourceforge.net/

Op ossinhetonderwijs.nl kun je een handleiding (download) vinden hoe je moet installeren etc, die hebben we gemaakt voor het onderwijs, maar dat merk je nergens aan:-)

Het startpakket gaat over podcasten in het algemeen, in deel 9 gaat het uit mijn hoofd over de Podcast Generator. Je hebt dan een screencast en een stappenkaart. Het is namelijk geschreven voor de echte beginner.

Oja als je ze nou wijst op dit pakket stap 10 dan weten ze ook gelijk hoe ze het in een aggregator kunnen zetten. We konden helaas niet werken met iTunes omdat het over open source moest gaan, maar iTunes en Juice werken ongeveer hetzelfde.

Hele leuke tool, zonder meer! Maar niet helemaal wat ik zoek. Nu moet ik alle podcasts nogmaals uploaden en dat is niet de bedoeling. De podcasts worden via podcastmaker geupload naar de server waar een stream van wordt gemaakt die door de aggregator van iTunes wordt opgepikt en als iTunes uitzending wordt getoont.

Eigenlijk wil ik dus alleen de feed invoeren waarna het script de relatief lelijke feed site vertaalt naar een meer presentabele website…

Bijdrager
    Marieke van Osch

Dat zou ik niet weten, misschien de heren van OMT even PB’en? Als het bestaat zal Lucas het wel weten denk ik…

Bijdrager
    Doulos

Het mooiste zou zijn om vanuit iweb te linken naar de reeds bestaande bestanden op de server. Maar iWeb maakt er een aardige soep van, dus ik vraag me af of dit mogelijk is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.