3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Nora is back

Podcast- en Health-data

Beste allen,

Ik moet mijn iPhone als nieuwe iPhone instellen, er zit een softwarefout in mijn backup.

Ik merk dat contacten en notities wel automatisch weer terugkomen in de nieuwe installatie, maar de bewaarde podcasts en de Health-data niet.

De Podcast-app onthoudt wel de podcasts waarop je geabonneerd bent, maar niet de afleveringen die je expliciet als bewaren hebt geselecteerd. Ik heb dit altijd gezien als het aangeven van dat je bepaalde afleveringen als favoriet betitelt. Maar Apple vindt deze keuzes blijkbaar onbelangrijk. Ik heb een heel archief op deze manier opgebouwd, en dat kan ik nu niet meer raadplegen, erg bagger dus!

Ik kan ook geen manier vinden waarop ik deze informatie los kan installeren, zonder dat ik de volledige backup terugzet.

Iemand hier een idee hoe ik dit kan doen? Met Apple aan de telefoon gehangen, maar die geven aan het ook niet te weten.

Toch vreemd, gebruik je een native app, zou je zeggen dat je dan ook toegang hebt tot de informatie. Kan ik dus beter andere apps gebruiken.

Iemand een tip hoe ik dit toch voor mekaar kan krijgen?

Bijdrager
    Shmoo

Health-data wordt alleen opgeslagen als je iCloud backup gebruikt. Maak je backups via iTunes op je computer dan moet je een bepaalde instelling extra activeren. Doe je dat niet dan wordt deze data standaard niet meegenomen.

Ik ben op die manier ook ooit 6 maanden gegevens verloren.

Ze hebben dat nu aangepast zie ik. Nu staat deze checkbox standaard aan als je kiest voor Deze computer. En staat er ook duidelijk onder dat er bepaalde data meegenomen wordt. Een paar maanden geleden was dit niet het geval.

Bijdrager
    Nora is back

@shmoo De data staat wel in mijn iCloud-backup. Maar deze kan ik niet in zijn geheel terugzetten aangezien er een softwarefout in zit. Nu wil ik dus uit afzonderelijke apps wel wat gegevens terugzetten, en dat gaat niet bij Heath-app en de podcast-app.

Ik vind dit ronduit gebrekkig. Het is een duidelijke reden om dan maar niet meer de apps van Apple te gebruiken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.