29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    apanken

PocketMac, iSync en smartphone

Hallo allemaal,

Ook ik heb PocketMac en de Orange SPV smartphone C500. Tot kort werkte het allemaal; synchroniseren met Entourage (afspraken én taken) én adresboek. Alleen moest ik elke keer mijn iMac opnieuw opstarten als ik hem wilde verbinden.
    Ik had geconstateerd dat mijn SPV C500 2 keer voor kwam bij ” Selecteer
    Bluetooth apparaat”. en ik kon die niet weghalen Dus om te proberen dit probleem op te lossen, heb
    ik zelf wat geprobeerd. Bij “Bluetooth serieel hulpprogramma” stonden
    een paar poorten benoemd en deze heb ik verwijderd. Verder heb ik
    “com.apple.Bluetooth.plist” verwijderd, in de hoop dat die dubbele dan
    weg zouden zijn. Daarna opnieuw opgestart en …………..
    nu krijg ik dus helemaal geen verbinding meer. Stom, ik weet het maar ik
    zit nu dus met dat probleem.:oops:
    Als ik hem probeer te verbinden zie ik bij apparatenbij de Bluetooth voorkeuren dat hij hem wel verbind, maar ik krijg dan na een paar seconden de melding “Poort niet beschikbaar” op mijn C500 en even later zie ik bij de voorkeuren dat hij net meer verbonden is.

Bij “Bluetooth serieel hulpprogramma” staat helemaal niets, moet hier wat staan? En zo ja, wat dan?
    Ben al ruim 2 dagen bezig en ik kom er niet meer uit
    Alvast bedankt voor je reactie.

Bijdrager
    vanquish

is maar een gok maar installeer gewoon de combo udate van 10.3.8 opnieuw.

Zou me kunnen voorstellen dat dit het oplost

Bijdrager
    apanken

:( dit heb ik ondertussen ook al gedaan. Het hele systeem opnieuw geïnstalleerd en daarna alle updates (dus incl 10.3.8) maar het maakte niets uit.
    :x

Bijdrager
    Mek

Ik doe alles met de USB kabel op mijn G5. Dat werkt altijd perfect.

(Ik heb ook de SPV C500 en Pocketmac Phone)

Bijdrager
    Mek

Oh ja, ik kom er maar niet achter hoe je het toetsenbord blokkeert van de SPV. Kan iemand me daarbij helpen ?

Bijdrager
    mvdenberg
    ”Mek”

Mag ik vragen hoe je it voor elkaar gekregen hebt? Ik gebruik Pocketmac phone 3.45, orange spv c500 en mac osx 3.8

De mac en de spv kunnen niet via usb synchroniseren.

Bijdrager
    lowfi

kan je ook ergens een demootje downloaden van dat pocketmac? als ik op site van die lui zelf kijk moet ik gelijk een credit card nummer geven enzo

weinig trek in

Bijdrager
    mvdenberg
    ”Low-Fi”

kan je ook ergens een demootje downloaden van dat pocketmac? als ik op site van die lui zelf kijk moet ik gelijk een credit card nummer geven enzo

weinig trek in

Hier kan je e.e.a. downloaden: http://www.pocketmac.net/versionxml/phone.html
    Ik weet niet of je het in demo mode kan gebruiken.

Bijdrager
    lowfi

nou ja…

straal overheen gekeken.

ff testen. Ik heb ook een spv500 achtig ding:)

Bijdrager
    zero200

sinds 3.45 kan ik ook niet meer via usb syncen:(
    ze moeten echt eens even hun software verbeteren, ik had eerst een demo van pocketmac pro op mijn computer en toen had ik pocketmac phone edition gekocht en geinstalleerd, en toen kreeg ik een dikke kernel error toen ik mijn computer opstarte:(
    ik heb toen osx opnieuw moeten installeren en ook veel applicaties opnieuw moeten installeeren (alle prefrences weg enzo, dat was echt heeel verrot, sommige software doet het nu nogsteeds niet daardoor en toen ik vpc opnieuw installeerde kreeg ik ook een harde crash tijdens het opstarten, gelukkig had ik mijn les wel geleerd en net daarvoor de library gebackuped)

de mensen van pocketmac zouden mij een nieuwe driver toesturen maar hebben dat nog steeds niet gedaan:(

Bijdrager
    mvdenberg
    ”zero200″

sinds 3.45 kan ik ook niet meer via usb syncen:(
    ze moeten echt eens even hun software verbeteren, ik had eerst een demo van pocketmac pro op mijn computer en toen had ik pocketmac phone edition gekocht en geinstalleerd, en toen kreeg ik een dikke kernel error toen ik mijn computer opstarte:(
    ik heb toen osx opnieuw moeten installeren en ook veel applicaties opnieuw moeten installeeren (alle prefrences weg enzo, dat was echt heeel verrot, sommige software doet het nu nogsteeds niet daardoor en toen ik vpc opnieuw installeerde kreeg ik ook een harde crash tijdens het opstarten, gelukkig had ik mijn les wel geleerd en net daarvoor de library gebackuped)

de mensen van pocketmac zouden mij een nieuwe driver toesturen maar hebben dat nog steeds niet gedaan:(

Klopt! ik heb het programma gekocht, kreeg versie 3,.43 en had inderdaad vette kernal panics! Zelf heb ik versie 3.45 gevonden. Tot nu toe heb ik het programma nog geen 1 keer kunnen gebruiken!
    Zowel leverancier als pocketmac zouden me inderdaad een driver update sturen, maar hebben helaas niets meer laten horen…

Misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden?

Bijdrager
    zero200
    ”mvdenberg”

Misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden?

ja isgoed je kunt me toevoegen op msn of ichat als je wilt

Bijdrager
    lowfi

Goed je hebt dus echt een serial nodig om het te kunnen gebruiken want demo mode zit er dus niet in.

Echt belachelijk dat dit bedrijf niet eens een demo versie aanbied desnoods maar voor 2 dagen ofzo of gelimiteerd tot 10 contacts importeren.

Werkt warez in de hand zeg ik zo:P

Bijdrager
    Mek
    ”mvdenberg”
    ”Mek”

Mag ik vragen hoe je it voor elkaar gekregen hebt? Ik gebruik Pocketmac phone 3.45, orange spv c500 en mac osx 3.8

Blijkbaar dus wel, er zit volgens mij geen Bluetooth in mijn G5 dual 1.8 dus toen stopte ik er een USB kabel in (nadat ik alles al had geinstalleerd) en alles funktioneerde goed.

Bijdrager
    apanken
    ”Mek”

Oh ja, ik kom er maar niet achter hoe je het toetsenbord blokkeert van de SPV. Kan iemand me daarbij helpen ?

De rode rechter telefoonknop

”mvdenberg”

Dat is mij dus ook helemaal niet gelukt! Ook niet m.b.v de helpdesk!

”zero200″

”mvdenberg”

Tot nu toe heb ik het programma nog geen 1 keer kunnen gebruiken!
    Zowel leverancier als pocketmac zouden me inderdaad een driver update sturen, maar hebben helaas niets meer laten horen…

Op al mijn vragen kreeg ik een wedervraag met uiteindelijk de melding dat ze het door zouden sturen naar de technische helpdesk. Maar daar heb ik niets meer van gehoord. Bij mij werkte het USB gebeuren niet, moest ik elke keer herstarten en knalde de applicatie zelf nogal eens.

Overigens ben blij dat je het nog niet 1 keer hebt kunnen gebruiken. Op een gegeven moment was het mij gelukt op het werkend te krijgen en heb ik gesynchroniseerd. Het zag er allemaal prima uit, dus daarna nog maar weer eens gesynchroniseerd. Ineens zaten al mijn herhalende afspraken dubbel in mijn agenda (de oorspronkelijke dag en de dag ervoor). Als je dan weer ging synchroniseren zat die éne afspraak er dus al 4 keer in. Nadat ik ruim 8 uur bezig ben geweest, heb ik midden in de nacht een pissig mailtje gestuurd en heb ik geeist dat ze mijn geld terug zouden geven.
    Ik kreeg de volgende dag een “refund request” mailtje en de dag daarna een mailtje dat het bedrag teruggestort zou worden. Nu dus even afwachten of dat inderdaad zo is.

”Low-Fi”

Werkt warez in de hand zeg ik zo:P

Dat zal dan e.o.a. crack moeten zijn, want als je het serienummer invult gaat hij op internet kijken of het wel een geldige naam,emailadres en serienummercombinatie is. Want gisteren heb ik nog maar weer eens geprobeerd om alles draaiend te krijgen door alles opnieuw te installeren incl. 10.3.8, maar aangezien ik mijn geld terugkrijg is mijn registratienummer nu ook niet meer geldig.

Ik heb nu mijn hoop maar gevestigd op The Missing Sync van http://www.markspace.com/.
    Die had ik een mailtje gestuurd met de vraag of hun programmatuur wel kon werken met de SPV C500 en toe kreeg ik dat dat nog niet zover was. Een paar dagen later kreeg ik de vraag of ik betatester wilde worden. Dus zal het hopenlijk niet zo lang meer duren.
    Ondertussen synchroniseer ik dan maar m.b.v. een windhoos computer :x

Bijdrager
    zero200

ik heb me nu ook aangemeld als beta tester voor missing sync, ik heb geen vertrouwen in pocket mac meer!

Bijdrager
    mvdenberg

Ik heb me ook aangemeld! Ben benieuwd!

Als ik die verhalen zo lees, ben ik inderdaad blij dat ik nog geen synchronisatie heb kunnen uitvoeren… aan dubbele afspraken heb ik geen behoefte:-)

Bijdrager
    AppelJuice

Even voor de info,

Wat kun je met een spv c500 zonder Pocket Mac Phone Edition?
    – Kun je bijvoorbeeld wel je foto’s eraf halen?
    – Kun je handmatig kalenders (ical) importeren?
    – Kun je internetten via bluetooth (powerbook -> bluethooth -> spv c500)

Ik zit toch ernstig te twijfelen over deze telefoon, alleen het syncen he. Op mn werk heb ik ook wel een XP pc om eventueel te syncen. Maar b.v. foto’s zou ik toch ook graag thuis eraf willen halen.

En zijn de ervaringen met deze telefoon i.v.m. syncen echt zo slecht?
    Zijn er ook mensen die geen problemen hebben? (vaak reageren alleen mensen waarbij het niet werkt)

Ik ben benieuwd

Bijdrager
    zero200

tis echt een leuke telefoon, alleen het syncen met pocket mac is verrot!
    je kunt wel fototjes naar jezelf emailen enzo en je kunt een kaart reader kopen om zo je geheugen kaart te lezen zonder dat je software nodig hebt…. hoop dat dit een beeetje helpt, waarschijnlijkniet:P

Bijdrager
    apanken

Ik ben het met de vorige spreker helemaal eens. Ik vind het een prachtig aparaat :D
    Maar het syncen met PocketMac is inderdaad niets :x

Ik hoop maar dat Missnig Sync snel klaar is of dat ik hem kan gaan beta-testen :lol:

Bijdrager
    AppelJuice

en de andere mogelijkheden o.a. met m’n powerbook te internetten via Bluetooth??

Bijdrager
    jawa

en ik durf het bijna niet te vragen… is het mogelijk om net zoals in sailing clicker een powerpoint/keynote presentatie te bedienen vanaf de c500 via BT

Ik sync wel met mn pc maar ik zou mijn c500 graag als remote willen gebruiken op mijn PB. Net zoals een symbian gsm via sailing clicker.

Bijdrager
    lowfi

Nou goed ik ben helemaal niet zo positief over dioe c500 eigenlijk. Dus als me abo afloopt koop ik waarschhijnlijk een sonyericsson achtige telefoon waarmee ik tenminste wel gewoon kan syncen op de mac (w800 ofzo zal het worden).

Alle dingen die de c500 “bijzonder” maken gebruik ik toch niet. Divx mp3 etc

Bijdrager
    zero200

nou doom en quake spelen maakt c500 echt een top mobiel:P

Bijdrager
    lowfi

Mja ik vind dus syncen belangrijker;) Ff bling bling aan je vrienden laten zien dat je quake kan spelen op je mobiel. Maar dat gaat vervelen na een tijdje zeker gezien het feit dat je bv ook resident evil 4 kan spelen achter een 82cm tv ;P

Bijdrager
    SleeveZipper

Lekker late reactie maar ook ik krijg de synchronisatie niet aan de gang tussen mijn SPV C500 en iBook G3 via USB. PocketMac Phone ziet de C500 simpelweg niet!

Mijn C500 staat vanaf heden dan ook te koop en ik ga overstappen (terugstappen beter ) naar een SE T630 en dan via een bluetooth dongeltje syncen met iCal etc.

Bijdrager
    zero200

Ik heb nu tiger en met de nieuwe update doet die het ook al niet:(

Bijdrager
    mvdenberg

Weet je dat heel zeker? Ik heb vandaag tiger + pocketmac 3.5 geinstalleerd en nu werkt het eindelijk! Gewoon via een USB connectie! Het kostte wel wat moeite, maar het is me gelukt! Eindelijk staan mijn contactpersonen op de Apple!
    :D

Bijdrager
    hhoeksma

M500
    Missing Sync
    Tiger 10.4.2

Via USB allemaal geen problemen… Dat wil zeggen een soft reset van mijn telefoon was nodig voor de USB connectie netjes tot stand kwam…

Alleen de bluetooth connectie krijg ik nog niet aan de praat…

Als iemand een tip heeft?

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.