10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

PNG => Vector ?

Kan ik .png’s omzetten naar vector bestandjes?

Bijdrager
    iJos

Dag Neopiko,
    Is vaak aan de orde:
    Nee, niet zomaar, pixelbestanden zijn ten ene male anders gedefinieerd dan vectorbestanden.
    Illustrator cs2 heeft een goede functie om niet te complexe afbeeldingen om te zetten naar lijnen.
    Vaak loont het de moeite zelf lijnen te gaan trekken.
    Groet
    Jos

Inactief
    Anoniem

this een zeer zimpele afbeelding ( een logo )
    waar kan ik dat doen in illustrator Cs ? :)

Bijdrager
    marloez

in CS kan het niet..post m anders eens hier, wil ik m wel overtrekken voor je:)

(mits ie niet stiekum heel ingewikkeld is:P )

Bijdrager
    NCKRTS

ligt ook aan de resolutie natuurlijk…. als het een web-size png is dan wordt het echt tricky om die strak over te trekken…. maar als hij simpel is kom je een heel eind met de pen-tool:-)

Bijdrager
    marloez

ik weet uit betrouwbare bronnen dat het gelukt is… :innocent:

Bijdrager
    Katinka

Jee Loez, heb jij op zaterdagavond niks anders te doen dan logo’s voor anderen over te trekken?

Gemiste kans eigenlijk. Mij lijkt een simpel logo in png formaat waarvan je een vector moey hebben de gelegenheid om je eens in Illustrator te verdiepen.
    Dus Neoopiko, png erbij, voorbeeld van Marloez erbij; en oefenen maar!

Bijdrager
    marloez
    ”Katinka”

Jee Loez, heb jij op zaterdagavond niks anders te doen dan logo’s voor anderen over te trekken?

jawel hoor, dat logo deed ik even tussendoor :bigsmile:

Bijdrager
    Sbojevets

He Marloez,

Ik heb hier een batch foto’s……….kan jij die allemaal nog even vrijstaand maken voor zondag ochtend?:P

Bijdrager
    Deskman

Toch even melden dat het native format van fireworks ook .PNG is en dat daarin gewoon vectorinfo zit opgeslagen. Wie zo’n bestandje toegestuurd krijgt kan denken dat het een ordinair pingetje is, maar de werkelijkheid is anders, een gelaagd vector/bitmapbestand dat prima te resizen kan zijn en te exporteren als EPS.

Dit allemaal slechts ter info…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.