7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    SeaTrue

PMU reset waarschuwing

Hey iedereen.

ik las in de apple docs bij pmu restting de volgende stukjes tekst.

Important: Resetting the Power Manager on any iMac (Flat Panel) will permanently remove a RAM disk (if you are using Mac OS 9), if present, and all of its contents.

die RAM disk, dat heeft toch niets met gewoon ram te maken hé? moet ik me hierover zorgen maken? Dit resetten gaat mijn Ram toch niet beschadigen, of moet ik dit er eerst uit halen?

Important: Do NOT press the PMU reset button more than once.

wat gebeurt er als ik dit wel doe?

als iemand kan antwoorden op deze vragen? graag!

-Sam Heijens

Bijdrager
    Nikita

Nee, een RAM disk is soort virtuele hardeschijf die wordt opgeslagen in het RAM geheugen. Dus niks fysieks.

Bijdrager
    SeaTrue

ok dankje, nu nog een antwoord op de tweede vraag en ik ben blij :innocent:

offtopic: komaan hé, nog 1 berichtje!

Bijdrager
    Oortjes
    ”samheijens”

Als je dat doet heb je kans dat je gaat resetten tijdens het resetten. dat wil dus zeggen dat jij je PMU reset tijdens een reset routine, met als gevolg dat je PMU crasht. Ik heb het zelf één keer mogen meemaken in een unix omgeving bij een industriele machine.

Bijdrager
    SeaTrue
    ”Oortjes”
    ”samheijens”

Als je dat doet heb je kans dat je gaat resetten tijdens het resetten. dat wil dus zeggen dat jij je PMU reset tijdens een reset routine, met als gevolg dat je PMU crasht. Ik heb het zelf één keer mogen meemaken in een unix omgeving bij een industriele machine.

maar als ik het vandaag doe, en het haalt niets uit, en ik probeer het morgen opnieuw, dan kan dat geen kwaad?

Bijdrager
    Oortjes

idd, dat kan geen kwaad. Je moet het niet in de cyclus van het resetten doen. Ik weet het niet exact maar zo’n cyclus duurd ongeveer 20 sec.

Bijdrager
    SeaTrue

ok bedankt

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.