9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    henq

Pluim voor Apple, gratis nieuw moederboard 2011 17" MacBookPro

Meer dan 4 jaar oude MacBook Pro 17″ begon problemen te vertonen met de grafische kaart.
    Apple heeft moederboard grateloos vervangen, net op tijd, speciaal programma voor deze kwestie loopt volgende maand af.

Meestal klimmen we in de pen als we ergens boos over zijn, daarom nu maar eens een postivo posting !

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ze doen hier toch helemaal niets anders dan wat je (op dit moment) van hun zou verwachten? Er loopt een reparatieprogramma, jij hebt je laptop binnen het termijn van dat reparatieprogramma aangeleverd, nogal wiedes dat ze hem kosteloos -zoals gestipuleerd in het reparatieprogramma- repareren.

Beetje onzinnig topic als je het mij vraagt.

Bijdrager
    SunKeeper

Niet meer dan normaal.

Je hebt destijds gewoon de hoofdprijs betaald voor een MacBook Pro en als Apple daar een ontwerpfout in maakt is dat hun eigen verantwoordelijkheid.

Ik vindt het persoonlijk raar dat er een einddatum aan de vervanging zit.
    Het was beter geweest als ieder exemplaar voor één vervanging in aanmerking zou komen met de garantie dat ie daarna nog minimaal één jaar probleemloos blijft werken. Maar dat is mijn mening.

Inactief
    Anoniem
    SunKeeper op 24 januari 2016

Niet meer dan normaal.

Idd.

Ik vindt het persoonlijk raar dat er een einddatum aan de vervanging zit.

Na vier of vijf jaar is alles bij Apple EOL, en daarna heb je gewoon pech. Dan hebben ze simpelweg geen onderdelen meer.

Ik heb ooit voor veel geld een iMac G5 20″ bij Apple gekocht, na anderhalf jaar was het moederbord kapot; gratis vervangen, wederom kapot, weer vervangen en toen had Apple er geen zin meer in, en kon ik hem in m’n reet stoppen. Enkel omdat Apple zo dom was om condensatoren bij een fabrikant in Taiwan in te kopen die weliswaar goedkoop waren, maar totaal niet werkten.

Bijdrager
    SunKeeper
    Zakske op 24 januari 2016

Na vier of vijf jaar is alles bij Apple EOL, en vervolgens ben je gewoon de lul. Dan hebben ze simpelweg geen onderdelen meer.

Bullshit, ze hebben blueprints van wat er in zit qua onderdelen, dus is altijd reproduceerbaar.

Sterker nog, een logic board wat hetzelfde kan kunnen ze met de huidige technologie met gemak 10% kleiner maken. Of er NVIDIA-chips op zetten.

Maar alleen maar omdat ze er niet meer geld in willen stoppen krijg je het zelfde falende onderdeel er voor terug en dat is al erg genoeg. Beschamend voor Apple.:-|

Inactief
    Anoniem

Bullshit, ze hebben blueprints van wat er in zit qua onderdelen, dus is altijd reproduceerbaar.

Oké, succes! Ik zou zeggen; kies een willekeurige iMac of MBP die meer dan vijf jaar oud is, breng hem naar de Apple Store en vraag of ze een bepaald onderdeel nog hebben. Nope, dat hebben ze niet meer. Je kunt tegenwoordig alles reproduceren, maar dat past niet in hun businessmodel.

Bijdrager
    Shmoo

Is toch netjes als ze het oplossen. Ik kan mij wel voorstellen dat niet iedereen dagelijks het nieuws rondom Apple volgt, als je dan niet weet dat er een replacementprogramma voor dit probleem is…

Er zijn ook voldoende voorbeelden van mensen met een iPhone 5, die hun batterij willen laten vervangen maar dat niet geregeld krijgen, om een of ander kutsmoesje van Apple.

Bijdrager
    nebilem

Ik vind het ook niet meer dan normaal. Voor de prijs van een 17 macbook pro heb je bijna een extra hypotheek nodig.

Bijdrager
    Bruce27

heb in 2013 zelfde probleem gehad en maanden bezig gehouden (deed zich sporadisch voor) tot eindelijk iemand op een rep.progr. wees. Daarna gratis hersteld maar nog niet goed. diverse keren heen en terug en eindelijk o.k. Maar heeft wel maanden tijd en veel ergernis gekost.. Ik weet echt niet of ik dankbaar met zijn of verontwaardigd.
    Had toen net de eerste apple en totaal geen ervaring met dit soort dingen en info van forum etc.
    Inmiddels div. apples verder want als je er eenmaal aan begint stap je niet snel terug of over. (wegens alle “koppelingen” en verplichte winkelnering maar ook door de meestal goede mogelijkheden)
    Inderdaad vind ik ook dat voor hun prijzen het garantiebeleid beter moet en de kwaliteit van kabels (staalkabels…) sowieso; dat is je reinste rotzooi die breekt onder je handen. Hup, weer € 30,00.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.