12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Mona

Plugins wissen?

Hoe wis ik (waar staan ze) programma plugins @ Systeemvoorkeuren > Overige … Thanks!

Bijdrager
    nookie

De uninstallers gebruiken van de software lijkt me de enige optie.

Bijdrager
    Swiss

Als je ze voor jou alleen hebt geïnstalleerd staan ze hier:
    Harddisk > Gebruikers > Jouw naam > Bibliotheek > PreferencePanes

Als je ze voor alle gebruikers hebt geïnstalleerd staan ze hier:
    Harddisk > Bibliotheek > PreferencePanes

:wink:

Bijdrager
    Mona

@Swiss

Top, opgelost.

Bijdrager
    nookie

Nu zijn de voorkeuren wel weg, maar de rest niet.

Bijdrager
    R-Flow

~/Library/Internet Plug-Ins/ of /Library/Internet Plug-Ins/

~/Library/QuickTime/ of /Library/QuickTime/

~/Library/QuickLook/ of /Library/QuickLook/

Kortom: even rondkijken in ~/Library/ of /Library/

Inactief
    Anoniem

Om welke plugins gaat het eigenlijk?

@swiss @nookie: PreferencePanes en voorkeuren zijn denk ik toch iets heel anders.

Moderator
    unSOUND

Niet echt. Preference Panes zijn net zo goed voorkeuren. Sommige programma’s plaatsen ze in de menubalk, sommige in de systeemvoorkeuren.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als het puur om het wissen gaat van een pref pane, kun je dus ook rechts klikken in systeemvoorkeuren.
    De pane verhuist dan naar de prullenmand.
    Maar in de preference map staat (meestal) wel degelijk ook nog eens een plist van de zelfde naam.
    (en dat staat dan nog niet in de prullenmand)
    Dat bedoelt koen waarschijnlijk.
    Er zit dus (als het om het vinden / wissen ervan gaat) wel degelijk een verschil tussen een pane wat een soort programma is en een plist (voorkeurbestand) wat er bij hoort.

Inactief
    Anoniem
    ”unSOUND”

Niet echt. Preference Panes zijn net zo goed voorkeuren. Sommige programma’s plaatsen ze in de menubalk, sommige in de systeemvoorkeuren.

Voorkeuren zijn instellingen specifiek voor een app die je instelt via die app en ze staan in een plist file in ~/Library/Prefences/, Preference Panes zie je terug in de Systeemvoorkeuren.

Moderator
    unSOUND

Dat zeg ik toch ook ? Alleen zijn er ook programma’s die hun voorkeuren in de Systeemvoorkeuren plaatsen in plaats van in een .plist bestand…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”unSOUND”

Dat zeg ik toch ook ? Alleen zijn er ook programma’s die hun voorkeuren in de Systeemvoorkeuren plaatsen in plaats van in een .plist bestand…

eeh? Nee dus unsound.
    Niet dat het nu zo belangrijk is, maar:
    Open maar eens je (user) preference map en sorteer die op bewerkingsdatum en daarna open je systeemvoorkeuren.
    Kies b.v.b. Energie stand en verander maar eens de sluimertijd van je scherm.
    Op het moment dat je systeemvoorkeuren sluit zie je in je preference venster het plist bestand (com.apple.systempreferences.plist) bovenaan verschijnen om dat die zo juist is veranderd.
    Kies je “universele toegang” en je verandert een button keuze, dan zie je gelijk com.apple.universalaccess.plist boven aan de preferences verschijnen. Dus de voorkeuren van “systeemvoorkeuren” staan gewoon in een plist bestand net als van een willekeurig ander programma.

Of te wel: “systeemvoorkeuren” IS een verzameling van plist bestanden.
    Het verwijderen van een pref pane is dus niet genoeg als je alles op wilt ruimen, de plist van de pref pane is er dan ook nog.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.