7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    bakkertjebas

plugins in Logic na migratie

Ik ben gemigreerd naar een nieuwe Apple 2.4 dual / 8 core en heb mijn programma’s e.d. via firewire overgezet. Nu zie ik een deel van mijn plugins niet meer tevoorschijn komen in Logic pro 8.In de plugin sectie van de bibliotheek zie ik ook geen “au” map. Deze stond er in de oude power-pc wel. Ik zie ook een gedeelte van mijn plugins wel in de map “components” staan. Maar ze komen dus niet tevoorschijn in de inserts van de mixer in Logic. Ik heb de Nomad plugins opnieuwe moeten autoriseren via de site. Zelfs opnieuw geinstalleerd en nog steeds nix. Ik dacht dat components iets van protools was en dat logic zijn plugs via een AU mapje liet werken. Iemand enig idee? Moet ik misschien Logic opnieuw installeren?

Bijdrager
    Ezri Dax

Nee je moet even kijken of je plugins gewoon wel meegekomen zijn met de migratie én of ze het wel doen op Intel. De versie van mijn Korg legacy die ik draai op mijn PowerMac, draait dus niet op mijn iMac.

Pure PPC plugins werken meestal niet op Intel machines. Dat staat op de site van de fabrikant.

De Korg plugins werken trouwens wel standalone.

Bijdrager
    Faure

Components zijn de audio units van Logic. In ehm uit mijn hoofd:

HDD\library\audio\plugins\components zouden je logic plugins moeten staan.

Bijdrager
    bakkertjebas

Hallo Faure,
    Ja, daar staan ze ook. Bedoel jij de bibliotheek op huisje niveau, of op harddisk niveau?
    Ze staan bij mij op hd niveau. Het zijn twee verschillende bibliotheken.

Bijdrager
    Faure

Op hd niveau moeten ze zijn ja. Wat Maddonna zegt is overigens waar; als je plugins niet intel compatible zijn doen ze het inderdaad niet.

Bijdrager
    bakkertjebas

Ik heb Nomad en Sonalksis plugs. Ze zijn compatible, dat is zeker. Het gekke is is dat sommige wel en sommige niet tevoorschijn komen in de uittrek menu’s in de inserts, terwijl ze allemaal in de bibliotheek in de componentsmap in audio zitten. Vreemd he.

Bijdrager
    bakkertjebas

En dan nog iets, weet iemand of er geruchten zijn dat er binnenkort een nieuwe Logic versie uit gaat komen? Of een nieuwe protools?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.