7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    bennie

plugin voor outlook webmail

Hallo,

Een kennis van me heeft via zijn werk outlook webmail. :sealed: Hij kan de mail niet via zijn mailprog binnen halen want pop3 wordt niet ondersteund. Weten jullie of er hiervoor een soort plugin bestaat? Bijvoorbeeld net als bij hotmail?

Alvast bedankt!!

Bennie

Bijdrager
    klaus

Ik begrijp niet goed wat de situatie is.

Allicht komt de mail toe via een exchange server, en dat kan je zomaar niet gaan ophalen met pop3 als je thuis zit, dan wordt er soms een webmail optie toegevoegd, waardoor je wel uw mails kunt beheren.

Maar dan heb je helemaal geen plugins nodig, enkel een browser. Al weet ik niet of safari & mozilla die webmail mooi & correct zullen weergeven, dat is iets anders

Bijdrager
    bennie

Hoi Klaus,

Bedankt voor je antwoord.

De situatie is dat hij de mails graag op een centrale plek wil hebben en wel in zijn mailbox van zijn mailprogramma. zo hoeft hij niet steeds in te loggen via een webbrowser om te zien of er mail is binnen gekomen.

Nu weet ik dat er voor hotmail een plugin bestaat waarmee je je mail van je hotmail account kan ophalen met je mailprogramma. Dus ik dacht: mischien bestaat zoiets ook voor outlook webmail.

Ik hoop zo iets duidelijker te zijn geweest.

bedankt weer!
    Bennie

Bijdrager
    tennapel

Nee,

Als je op een Mac Entourage gebruikt of op een Windows Platform Outlook, dan kan je vanuit deze programma’s connectie maken met de Exchange server.

Waarschijnlijk is zijn bedrijf zo slim geweest om de Exchange server niet aan het Internet te koppelen en hebben ze voor thuisgebruik de webmail client van Outlook aangezet.

Laat je kennis contact opnemen met de IT afdeling van zijn bedrijf, zij kunnen hem wel helpen.

Bijdrager
    KP

er is ook een plugin voor Mail dat volgensmij HTTPMAIL heet en daar kun je webbased mail mee binnen halen, werkt voor mijn hotmail acount bijvoorbeeld. mischien dat dat ook voor de excange webmail werkt?

Bijdrager
    bennie

Ok, jammer

Duidelijk. Ik zal hem inderdaad maar adviseren naar zijn IT afdeling te gaan.

Ieder geval bedankt voor het meedenken!
    Bennie

Bijdrager
    xPer

Bennie,

Ik neem aan dat jouw kennis op zijn werk gewoon middels MS Outlook wel zijn email kan benaderen, maar dat hij voor toegang vanaf locatie alleen middels Webmail bij zijn email kan…

Ten behoeve van security sluiten de meeste bedrijven de MAPI/POP porten af van de buitenwereld. Toegang kan dan worden verkregen middels Webmail.

Vaak is het wel mogelijk om via een VPN verbinding toegang te krijgen tot de echte email server zodat je alsnog je email kunt benaderen met een ‘vette’ email client. In het geval Outlook Webmail beschikbaar is, is de kans ook groot dat op deze Webmail server ook ingesteld is als een front-end Exchange-server of proxyserver waardoor via SSL toegang gekregen kan worden naar de echte mailserver. Dit werkt volgens mij overigens alleen voor het MAPI protocol (geen POP/IMAP), waardoor je of MS Outlook als client moet hebben of een email client die het MS ActiveSync protocol ondersteund.
    Helaas voldoet Mac Entourage niet aan de gestelde eisen….:(

Je kennis zou dus via de IT afdeling van zijn bedrijf moeten achterhalen of hij via de SSL optie toegang kan krijgen tot de mailserver.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.