9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    andrez

Plotselinge spam overdosis!

Beste mede Mac-ers,

Na zo nu en dan eentje, sinds vandaag ineens het ene junk mailtje na het andere in Mail! Werkelijk een stroom. Dit nog niet eerder meegemaakt in deze mate en ik kan me niet herinneren m’n mailadres op een nieuwe, andere plaats achter gelaten te hebben, of iets dergelijks.

Is er een verklaring hiervoor, bijvoorbeeld iets bij de provider, of was ik gewoon aan de beurt?

Groet,

André.

Bijdrager
    iMac-Boy

Ik denk gewoon dat je aan de beurt was.

Bijdrager
    Pasav

kan zijn dan een kennis van je is getroffenn door een virus ….

Bijdrager
    tumbadora

of dat mensen waarbij jij in hun adresboek voorkomt, eens lekker een weekendje op kazaa hebben rondgehangen….

Bijdrager
    andrez

Goede mogelijkheden, maar het blijft gissen dus. Zelf zat ik te denken dat ik voorkwam in zo’n doorgezonden groepsmail, die niet via kopie is verzonden.

Moet nu echt zoeken naar relevante berichten :( In al de jaren dat ik een Mac heb hiervan verschoond gebleven. Eh, kan het zijn dat dit nog afneemt?

Bijdrager
    Brak Mak Morn
    ”andrez”

Eh, kan het zijn dat dit nog afneemt?

Als je de pisang bent, is er weinig anders tegen te doen dan een nieuw mailadres.
    Ik heb wel de indruk dat de hoeveelheid SPAM aan het afnemen is.
    Voorheen had ik na het weekend op mijn 7 jaar oude werk-mail-adres nog zo’n 150 SPAM-mailtjes, nu is dat afgenomen tot 40-50 stuks. Hoera… zucht.

Thuis heb ik zo’n onbeperkt mailaccount, waar je voor de @ alles kunt invullen. Heb in een onbewaakt ogenblik mijn dochter hierop een mailadres voor MSN gegeven…

NOOIT DOEN! Spam vertienvoudigd hierdoor. Nu heb ik het adres al een jaar afgesloten en neemt het wat af…

Bijdrager
    andrez

Ai, MSN! Toch misschien uit die hoek dan? Gebruik de laatste tijd nl. wel weer regelmatig MSN Messenger/Hotmail, vanwege een bepaald contact.

Hoe dan ook, had ik tot voor kort de luxe dat ik bij een Mail ringetje benieuwd was van wie ik mail kreeg. Nu kijk ik soms niet eens meer, omdat het toch wel weer spam zal zijn. Jammergenoeg kan ik nu dus ook meepraten over wat ik alleen maar kende van horen zeggen.

Zal eens kijken wat er via Demon mogelijk is m.b.t. een ander adres. Kan me van vroegere/andere provider email adressen nog wel herinneren dat ik gaandeweg wel wat meer spam kreeg, maar toch niet zoveel als nu.

Bijdrager
    andrez

Heb Mail zo ingesteld dat ie niet ringelt als er ongewenste post is, dus blijft dat signaal gelukkig steeds vaker uit. Als het Mail programma de spam zelf al niet herkend doet ie dat op mijn aangeven wel, in de meeste gevallen. Natuurlijk check ik zekerheidshalve dan toch weer even bij “ongewenst” en zie dan dat die bus “tjokvol” zit!

Bijdrager
    andrez

Merkwaardig genoeg is er inmiddels bijna geen sprake meer van een “spam overload”. De berichtjes heb ik gemarkeerd en zo kwamen ze in eerste instantie (meestal) direct in de posbus “ongewenste reclame”, waarbij ik geen signaal voor ontvangst kreeg. Maar zelfs daar komt niet of nauwelijks meer wat in terecht :)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.