10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    TinMachine

Plotseling kan TimeMachine geen reservekopie meer maken

Beste mensen, alstublieft, help… Sinds gisteren krijg ik de volgende melding te zien als TimeMachine een reservebackup wil maken: TimeMachine fout: Het schijfkopiebestand ‘/Volumes/Time Capsule van Teun van H-1/Teun’sMac.sparsebundle’ dat voor de reservekopie wordt gebruikt, is al in gebruik. Welnu, ik doe geen rare dingen, ik ben er altijd vanaf gebleven (gelukkig ook niet nodig gehad) en het loopt ook al anderhalf jaar gladjes. Dus wat er aan de hand is, weet ik niet. Sterker nog, ik mag er niet eens bij! Ik heet Teun en zie onderaan de info, kennelijk mag iedereen er iets mee doen behalve ik??? En ik ben toch echt sinds het beging de enige gebruiker van deze MacBook Pro…

Je ziet het al, ik ben een beetje in paniek, want er gebeurden vandaag opeens meer vreemde dingen met de Mac (mail viel weg, meldingen van de virusscanner — ja ik weet dat dat niet nodig is, maar ik verzeker me tegen praktisch alles —), dus ik heb als de wiede weerga ook mijn password voor het netwerk maar aangepast. Wat een gedoe opeens. Maar hier is de foto van de info van de sparsebundle.

Alvast enorm bedankt voor de reacties!!!

Bijdrager
    SunKeeper

Loopt diezelfde virusscanner dan niet de hele boel te blokkeren?

Bijdrager
    TinMachine

Ik heb hem helemaal uit gezet, en hij roept weer hetzelfde. Ik zie als enige melding “reservekopieschijf zoeken” staan. Overigens, wellicht als addendum, de Mac gewoon uitzetten gaat ook al niet. Ik zie wel die streepjes in een cirkeltje ronddraaien maar daar houdt het mee op, ik moet echt hard stoppen, op de knop linksboven drukken. Hij is een beetje in de war. Nu is het hier carnaval (ik woon in het zuiden), maar daar doet mijn Macje toch niet aan mee?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hier staat een mogelijk oplossing. (1 van de resultaten gevonden met Google na zoeken op “sparsebundle already in use”)

Bijdrager
    TinMachine

Hij draait weer als een zonnetje!!!! Heel goed gevonden:thumbsup:, ik had het zelf niet in het Engels opgezocht. Superbedankt voor de hulp weer:grin: En nu nog mijn MBP gewoon “zacht” uit kunnen zetten, maar dat is iets waar die aan mag werken als ik lekker op één oor lig. Krijgt ie de hele nacht voor…

Bijdrager
    TinMachine

En jawel, hij was zojuist binnen 10 seconden netjes uit, gewoon op de zachte wijze. Was het dus dat hele gedoe met het niet kunnen maken van de TM-kopie en het “in gebruik zijn” door een derde die dat verhinderde… Welterusten (voor straks):smile:

Bijdrager
    rolandwnl

ik heb zojuist hetzelfde probleem gehad alleen de oplossing waar Hendrik naar verwijst werkt niet meer in de huidige versie van het airport-configuratie programma. Wat bij mij wel lukte is op tabblad schijven het vinkje bij bestandsdeling weg te halen, op werkbij te klikken, de timecapsule wordt dan herstart, als het bolletje weer groen wordt, zet je het vinkje bij bestandsdeling weer terug en klikt nogmaals op werkbij, de timecapsule herstart voor de tweede keer. Daarna kon de timemachine het sparsebundle bestand weer benaderen. Ik vermoed dat je op deze manier eventuele locks van het bestand verbreekt.

Bijdrager
    mkok

Ook bij mij was het niet meer mogelijk om ‘disconnect all users’ te kiezen in de oplossing waar hendrik naar verwijst. De oplossing van rolandwnl werkte wel

Bijdrager
    onequestion

ik heb het zelfde probleem maar waar ergens staat dan het tabblad schijven?

Bijdrager
    fred44nl

alles over TimeMachine kun je hier vinden:

http://pondini.org/OSX/Home.html

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.