6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Paul047

plotseling geen verbinding met NAS via Finder

Sinds gisteren kan ik niet meer via de Finder verbinding maken met mijn NAS. Ik kan zo dus niet meer bij mijn iTunes en Aperture bestanden en Timemachine kan geen backup meer maken.
    Ik kan nog wel gewoon in mijn NAS komen via de browser.
    Als ik met BonjourBrowser kijk ziet hij mijn NAS wel.
    In Finder staat in de linkerkolom bij gedeeld gewoon mijn NAS vermeld, maar ik kan er geen verbinding mee krijgen.
    Als ik verbinden met server gebruik en dan invoer afp://192.168.1.250 probeert Finder te verbinden maar na enige tijd krijg ik de melding dat de verbinding mislukt is en gevraagd om het IP-nummer te controleren.
    Maar dit IP-nummer is goed. Als ik het in mijn browser invoer krijg ik onmiddellijk verbinding met de inlogpagina van de NAS.
    Heeft iemand een idee waar ik verder kan zoeken?
    De zoekfunctie van onemorething heeft nog niet tot een bruikbaar advies geleid.

Bijdrager
    Pieterr

Welke NAS heb je?

Bijdrager
    Paul047

Synology DS209+ met DSM 3.0

Bijdrager
    piebas

Heb je de NAS al eens herstart, het lijkt erop dat sommige services niet goed werken.

Bijdrager
    Paul047

Piebas,

Ja ik heb zowel de NAS als mijn Mac een aantal keren herstart. Maar dat heeft geen effect.

Bijdrager
    paul47

Zelfs het opnieuw installeren van 10.6 gaf geen resultaat. Daarna mijn router doogespit en ook daar zat alles goed. Toen maar mijn aandacht richting de NAS verlegd. En daar bleek ik vorige week per ongeluk iets gewijzigd te hebben in de Firewall instellingen. Vrijwel alles werkte behalve een asf-verbinding. Firewall uitgeschakeld is het probleem was gelukkig opgelost. Alles werkt weer als voorheen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.