11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Jelliebellie

Plotseling alles in caps? en zo nog wat..

Vanavond wilde ik (na een uurtje of twee niet laptoppen) verder gaan op mijn macbook air (2015). Maar inloggen lukte niet. Na veel pogingen nog steeds niet. Bij het herstellen van mijn wachtwoord bleek.. ik type in caps. Maar die staat uit, en aan/uitzetten werkt niet. Ik heb een toetsenbord aangesloten (waar ik nu ook mee typ) en dan lukt het wel.

CMD+Option+ESC werkt ook al tijden niet en ik zie nu dat ook dit wel werkt met mijn USB-toetsenbord:(

CMD-A werkte altijd nog, maar dit verandert nu mijn letters in Word in Caps, eigenlijk werken de meest CMD-functies niet normaal, geen CMD-Z/C..
    het toetsenbord staat op VS. op mijn externe toetsenbord werk alles normaal…

En als laatste (maar misschien heel suf en heb ik nog niet naar gezocht, en waarschijnlijk niet gerelateerd)) als ik mission control gebruik (alle openstaande vensters in een overzicht) en ik kies er 1, dan zet hij ze tergend langzaam terug…. heel irritant.

twee maanden geleden is er (kraan) water over mijn laptop (op het toetsenbord) gegaan, zou dat de boosdoener zijn? Of is er een andere oplossing?

HELP!!

Bijdrager
    Maikelw

Shift ingedrukt houden en zo je wachtwoord in hoofdletters typen?

Bijdrager
    Jelliebellie

Nee, van shift ingedrukt houden gaan de caps niet uit..
    Het softwarematig onbruikbaar maken van de capslocktoets (via voorkeuren) helpt ook niet)

en ineens kan ik niet meer met 1 tik een link openen, maar hij slaat het op naar mijn reader in safari, links openen lukt dus alleen nog met rechts-click (ofwel met twee vingers) openen in nieuw tabblad.

Ik denk een cleaninstall proberen..

Bijdrager
    Koning Frank
    Jelliebellie op 08 mei 2016

V

twee maanden geleden is er (kraan) water over mijn laptop (op het toetsenbord) gegaan, zou dat de boosdoener zijn?

WAAROM HOU JE JE LAPTOP DAN OOK ONDER DE KRAAN ?

Bijdrager
    Jelliebellie

SERIEUS? DIT IS JE REACTIE?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Waterschade kan zich ook pas na enige tijd openbaren als gevolg van oxidatie zoals roest…..

Bijdrager
    Twitfix

Ik denk dat er bijna met 100% zekerheid te zeggen is dat dat water niet zo aardig is geweest voor je toetsenbord… Een oplossing heb ik niet.

Bijdrager
    Buzz

Inderdaad, alle symptomen wijzen er op dat het contact van een van de Shift-toetsen permanent op aan staat. Dat kan heel goed het gevolg van waterschade zijn. Daar is weinig aan te doen, behalve het laten vervangen van het toetsenbord.

Bijdrager
    essiw

Zoals andere al zeiden, dit zijn de algemene symptomen van corrosie in je toetsenbord door water o.i.d.

Bijdrager
    Jelliebellie

Dank voor de reacties. Idd waterschade. Total loss..:(

Bijdrager
    Joid

Misschien dat een extern toetsenbord nog een oplossing kan bieden?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.