9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Jecman

Ploppend geluid bij audio-weergave

Sinds enige tijd (kan niet echt aangeven per wanneer, maar volgens mij na installatie 10.3) heb ik last van een soort ploppend geluid bij audio-weergave. Het maakt niet uit van welke bron (CD/iTunes/iMovie/Garageband/DVD/zelfs foutmeldingen!).

Na een herstart is het storende geluid weg! Jammer genoeg treedt het niet altijd op (of moet ik zeggen gelukkig treedt het niet altijd op) want dan zou het misschien makkelijker zijn op te lossen.

Het is een vrij snel geluid. Heb al van alles en nog wat geprobeerd, randapparatuur verwijderen, PRAM zappen, instellingen weggooien, etc.

Wie kan mij nog aan wat ideetjes helpen?

Bijdrager
    Sad

als je “zelfs foutmeldingen” zegt, dan zeg ik: wat zijn de foutmeldingen dan? Dat lijkt me nogal belangrijk om te weten.

Bijdrager
    pbgerard

wat staat er in de buurt van je computer?
    dat kan ook storen een telefoon bv.

gr gerard

Bijdrager
    Jecman

@colpolyp
    Als ik het heb over foutmeldingen, dan bedoel ik het geluid van een (fout)melding(new mail, versturen van mail, om het even welke foutboodschap). Dus die geven al dat ploppende geluid.

@pbgerard
    D’r staat nogal het 1 en ander om mijn iMac heen. Een scanner, videocamera(voor iChat), een USB-hub en een wirwar van kabels(netwerk en zo). Soms ook de camera of de Clié er aan. Maar dat is niet altijd, in ieder geval geen link gevonden tussen het aansluiten van de Camera of de Clié.

Videocamera staat meestal uit (en de voeding/oplader van de camera ook). Scanner en Hub gaan gelijk aan met de mac. Dat deze dingen allemaal bij elkaar in de buurt zitten is inherent aan het ontwerp van de iMac.

Heb het een en ander al geprobeerd met het weghalen van randapparatuur als het probleem optreedt, maar als het probleem er eenmaal is dan stopt het niet meer totdat ik een herstart doe (slapen en wakker maken, logoff en logon helpt ook niet, alleen een herstart).

Bijdrager
    Jecman

Het lijkt er op dat 10.3.3 installeren het probleem heeft opgelost. Gisterenavond geen geplopperdeplop meer.

Alle overige tips mochten jammer genoeg niet baten.

Ik laat het nog wel weten of het probleem echt opgelost is.

Bijdrager
    Jecman

:( Helaas, gisterenavond plopte mijn iMac weer dat het een lieve lust was. Nog steeds geen oplossing dus. Is er werkelijk niemand die me op weg kan helpen?

:? Of moet ik maar terug naar de dealer?

Bijdrager
    seroj

ik weet presies waar je het over hebt.
    Ik heb een powerbook g4 17″ 10.2.8
    Voordat een geluid over de speakers wordt gestuurd moet er eerst contact worden gemaakt. De speakers zijn niet permanent ‘aangesloten’
    omdat je anders ook ruisgeluiden of andere dingen van je computer kunnen storen. Maar voordat een geluid kan worden gegeven moet er dus eerst een contactje worden gemaakt. (plop) Het contact blijft enige tijd openstaan maar zal na enige tijd als je de seakers niet gebruikt afsluiten.

Ik weet niet hoe je het oplost en ik heb me er dus ook bij neer gelegd.

Apple: wie mooi wil zijn moet ‘pijn lijden’ :sealed:

Bijdrager
    Jecman

Beste Seroj,

als ik het goed begrijp heb jij dus ook last van “mijn” plopprobleem. maar ik begrijp een beetje uit jouw reactie dat het een plop is bij de start en het einde van het geluid. Bij mij plopt het dus continu (tussenpauze zo’n seconde per plop) totdat het geluid is afgelopen.

Wat mij verwonderd is dat het slechts 2 mac in heel nl betreft en dat nou niemand enig idee heeft hoe dit eventueel is op te lossen. :?

Bijdrager
    seroj

Mmmm, ik denk dan toch aan een technische storing.
    Daar kan ik je helaas niet mee helpen

Sorry

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.