4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Joopmicroop

.plist probleem in OSX.4

Ieder keer moet ik mail2.app, iTunes.app, en zoveel andere apps opnieuw instellen omdat er een probleem blijkt te zijn volgens de console met het wegschrijven van .plist bestanden (preference bestanden). Zelfs in de finder moet ik ieder keer opnieuw mijn findervenster terug op de juiste grote slepen en de icoontjes schikken want hij onthoud het gewoon niet aangezien hij het niet in een plist kan schrijven. Ik zal de console meldingen erbij zetten:
    [code:1:2dd8db64d5]2006-08-26 11:11:05.576 Safari[377] CFLog (0):
    CFPropertyListCreateFromXMLData(): plist parse failed; the data is not proper UTF-8. The file name for this data could be:
    /System/Library/Frameworks/Foundation.framework/Resources/types.plist
    The parser will retry as in 10.2, but the problem should be corrected in the plist.[/code:1:2dd8db64d5]
    Deze fout geld niet alleen voor safari zoals in dit voorbeeld maar ook voor SystemUIServer, mail, DeskShade, itunes, HP Scheduler, GrowlHelperApp, pploader (van PeerGuardian), tot zelfs de startup items in het voorkeuren paneel, daar worden bij een herstart alle opstart items uit de lijst verwijdert behalven pploader (van Peerguardian)

Iemand een oplossing hiervoor, of eventueel weet hoe ik het probleem can verbeteren in de plist zoals vermeld door console [code:1:2dd8db64d5]The parser will retry as in 10.2, but the problem should be corrected in the plist.[/code:1:2dd8db64d5]

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    Joopmicroop
    ”johnny_cash”

Allereerst herstel permissies en probeer het opnieuw. Is dit al gebeurd gooi de .plist van de betreffende programma’s weg en zie of het probleem zich opnieuw voordoet.

ik ben begonnen bij de permissies en hij moest blijkbaar heel wat mappen en bestanden weizigen, dat ik daar nooit opgekomen was, ik zal later wel zien of het gewerkt heeft of niet bij de volgende herstart, anders zal het idd .plist wissen worden? Kan diet ook niet door pr ram te wissen?

Bijdrager
    Joopmicroop

Neen dit alles heeft de truk nog niet gedaan, nu crashed mijn illustrator ook steeds als ik hem opstart en krijk ik nog steeds dezelfde error in de console maar dan van CFlog alleen weet ik niet van wel app dit komt…

Nog iedeen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.