6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Longcable

Plextor PX-708A of Pioneer DVR-A06?

Hallo allemaal,

Ik wil DV-opnames naar DVD gaan branden en heb me als eens georienteerd op dit Forum.
    Ben al een heel stuk wijzer geworden en zal een en ander gaan proberen via de door velen geadviseerde combinatie DVD Backup/DVD2oneX/Toast of DragonBurn.

Echter, ik twijfel nog bij de brander. Pioneer DVR-A06 of Plextor PX-708A? De Plextor heeft 8 maal DVD+R maar is hij compatibel??

Ik werk op een dual 1.25Ghz met 1.2GB RAM.

Bedankt voor evt. info.

Bijdrager
    Frans

Ik heb zelf die Pioneer. Werkt als een zonnetje, leest en schrijft alles en wordt ondersteund door OS X (min. 10.2.8.)

Vaar niet blind op de snelheden op als 2x, 4x, 6x.
    Ik heb laatst wat goedkope DVD’s gekocht en die kunnen niet sneller werken dan 1x. Snelheid hangt dus ook af van schijf.

Frans

Bijdrager
    Longcable

Bedankt voor de tip Frans,

Welk brandprogramma gebruik je? Of doe je alles vanuit iDVD?

Huub

Bijdrager
    ElectricCat

oh, wist ik helemaal niet dat er al 8x was, zo leer je weer es wat :wink:
    Staat wel het volgend op xlr8yourmac :

Toast 6 has the 8x DVD burn option and appears to fully support the drive – although no native iTunes, etc. support for it in 10.2.6.

http://www.xlr8yourmac.com/archives/sep03/091103.html

ietsje naar benden scrollen onder: Latest comments on Panther/10.3 DVD+R/+RW Support

Bijdrager
    Steves lovechild

Afgezien van het feit dat je plaatjes die snelheid ook aan moeten kunnen, is met de huidige stand van de techniek 8x schrijven niet aan te raden. De afspeelbaarheid op veel standalone DVD spelers loopt flink terug. Want met de huidige 4x branders moet je al 4,4 GB branden in 13,5 min.
    En de iets oudere DVD spelers hebben erg veel moeite met DVD+R.
    Professionals branden op HOOGUIT 2 speed. Meestal single speed. Dit geeft de beste garantie dat je plaatje op de meeste spelers goed draait.
    Ik zou, als ik de keuze had, gaan voor de Pioneer 106 combi brander. Kost momenteel ongeveer 160 euro.
    Veel wijsheid bij de keuze!
    SLC

Bijdrager
    Longcable

hallo allemaal,

erg bedankt voor jullie reacties.

Steve, zoals ik ook al op andere posts gelezen heb, kom jij weer met interessante nieuwe informatie. Dankjewel, ik zal inderdaad de Pioneer kopen.

Groetjes,

Huub

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.