6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    dborneman

Plex source & Mac Mini (HDMI) geluid

Ik heb inmiddels een Mac Mini server opgezet al was het vrij lastig met DNS etc. De volgende stap is voor mij het opzetten van een mediacenter op de Mac Mini.

Ik loop alleen tegen de volgende twee problemen aan:

– Geen geluid over mijn boksen
    Ik had eerst een DVI kabel in mijn Mac Mini zitten (tijdelijk) maar vanaf vandaag een HDMI kabel. Ik was van mening dat over HDMI zowel audio als video kon worden verzonden en dat ik dan vanaf nu geluid over mijn boksen kon afspelen. Bij mijn Xbox 360 bv. is dit wel het geval. De Mac Mini zit nu met een HDMI kabel aangesloten op mijn TV maar nog steeds krijg ik geen geluid (alleen zacht ui de mac mini zelf)

Opgelost:
    Via Systeem voorkeuren aangegeven dat er gebruik moest worden gemaakt van de HDMI kabel!

– Plex Source
    Ik wil dat Plex de source haalt uit een aantal lokale mappen die schijf staan. Ik krijg hier echter niet de mogelijkheid toe. Is er een manier om dit toch voor elkaar te krijgen? Ik wil dit omdat ik alle mappen als sharepoints heb ingesteld (video’s etc.) zodat ze ook over het netwerk te bereiken zijn voor andere computers.

Bijdrager
    OMT-fan

Welke mini heb je?
    De nieuwste heeft een audio via de mini displayport lopen, maar de “oude” niet.
    Ik heb er ook zo een en heb de Apogee Kanex adapter (3 aansluitingen, USB voor voeding, mini dvi voor beeld en een aparte audio plug).
    Ik heb wel problemen, zie mijn vraag bij Hardware, maar het zou met die adapter goed moeten werken.

Waar in de systeemvoorkeuren kun je aangeven dat de mini via HDMI moet werken?

Er is een zeer behulpzaam forum voor Plex:

http://forums.plexapp.com/index.php?/forum/39-nederlands/?s=daad045e9b79f1ccdb248c21d36cd8cb

Bijdrager
    Pieterr
    ”Hans

Waar in de systeemvoorkeuren kun je aangeven dat de mini via HDMI moet werken?

http://support.apple.com/kb/HT4214?viewlocale=nl_NL
    .

Bijdrager
    OMT-fan

mmm Ik heb een mini van voor mei 2010
    Geldt het dan ook, komt dat dan ook in beeld?

(mijn mini is, zoals ik al aangaf op dit moment in reparatie)

Bijdrager
    sander1

Hallo dborneman,
    Als de mappen die je als Source wilt instellen buiten je home map staan, kun je ze in Plex toch gebruiken door het pad naar de gewenste map zelf in te geven (in plaats van via de Browse knop).

Bijdrager
    dborneman

Bedankt voor je antwoord had het nu verplaatst naar de home map, maar kan het nu dus op deze manier gaan doen!;-)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.