6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    marcogoole

Plex op TV via HDMI

Hallo,

volgende vraag. Ik heb een HDMI verbinding gemaakt van m’n nieuwe macbook air (3.1) naar ’n HDTV, vooral om filmpjes en zo te bekijken. Tot nu toe organiseerde ik alles via Plex. Maar als ik daar nu via mijn TV wil kijken, blijft het geluid uit m’n macbookje komen. De HDMI-verbinding is volgens mij ok, want als ik via VLC kijk, dan werkt alles, ook geluid. Iemand enig idee waar ik welke instelling moet instellen om dit in PLEX ook in orde te maken? Of lukt dit gewoon niet? ik vind Flex op zich wel ’n ok programma…

groeten,

Marco

Geblokkeerd
    Anoniem

Moet je dit niet ook instellen in je geluids-instellingen van de Systeemvoorkeuren zelf? Ten minste, zo moest dat bij mij wel:)

Bijdrager
    Jens

Hey marco,

Check even of je adapter beeld EN audio ondersteund. Niet elke adapter is daar namelijk toe in staat … Een tip: Moshi Mini displayport to HDMI adapter (of kent er iemand nog ééntje?).

Geblokkeerd
    Anoniem

Heren,

Hij zegt dat het met exact de zelfde setup, maar met andere software -wel- werkt, inclusief geluid. Dus nee, het ligt noch aan de hardware, noch aan de SysPrefs van OS X. De TS vraagt waar hij in Plex aangeeft waar het geluid heen moet. Gek eigenlijk dat Plex zich niet gewoon aan de SysPrefs houdt.

Bijdrager
    marcogoole

Nee, het ligt niet aan de hardware, want met VLC werkt alles perfect. Daar kan ik zowel het audio als video gedeelte aanduiden. Alleen werkt daar het bibliotheekstuk niet zo goed en vind ik PLEX voor de rest wel een leuk programma. Maar het moet ergens in Plex zelf zijn. Maar ik vind er nergens iets over terug….:(

Bijdrager
    mattiman

Volgens mij kan je bij de System Settings (audio) gewoon kiezen welke uitgang er gebruikt moet worden.
    http://wiki.plexapp.com/index.php/System_Settings

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.