6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Rutger-cg

Plex media server vanaf netwerk harde schijf

Beste mensen,

Er is van alles over te vinden maar een duidelijk antwoord op m’n vraag vind ik niet. Ik gebruik sinds een paar dagen “Plex”op zowel m’n mac’s, Apple tv en iPhone. Vind het erg prettig werken, echter zou Ik graag willen dat mijn MacBook niet altijd aan hoeft te staan i.v.m Plex media server. Ik zou dus het liefst een netwerk harde schijf kopen zoals bijvoorbeeld de Western Digital my Book live en vanaf daar alle bestanden streamen.
    Op die manier zou ik dus nieuwe bestanden via het netwerk op de harde schijf kunnen zetten en ondertussen als de Mac niet aan staat wel gewoon gebruik kunnen maken van plex.

Weet iemand of dit mogelijk is zonder dat ik meteen een dure NAS moet kopen ?

Bijdrager
    Vandevijverke

Ik volg dit even mee want zou het ook wel graag willen weten:)

Bijdrager
    LeonDemeijer

Naar mijn weten is dit niet mogelijk. Zoek ook al tijden naar een oplossing, helaas moet ik nu 24/7 iTunes laten draaien.

Bijdrager
    Sascha

De Plex Media Server kan je op Mac OS X, Windows, Linux en deze toestellen installeren:

Wil je weten hoe ik mijn Mac als mediacenter heb ingericht (met onder andere Plex), bezoek dan zeker ook eens mijn website: http://www.macmediacenter.be

Bijdrager
    vishaakje

Maar als je de boel benaderd vanaf iMac’s en MacBooks dan kun je toch gewoon opgeven in plex media server de locatie van de films?

Dus stelt plex gewoon in op films: //server/films en series op //server/series.

Het is pas sinds plex nine dat het ‘server’ gedeelte van plex losgetrokken is van de player?

Edit:
    Excuus, zag dat je ook vanaf i-devices wilde, dan is het inderdaad niet zo 123 mogelijk zonder een iMac aan te laten staan.

Maar zoals Sascha terecht al schreef is het server deel ook goed te installeren op Nassen.

Je kunt anders ook uitwijken naar XBMC, minder fraai, net zo functioneel.

Bijdrager
    Rutger-cg

Bedankt voor de tips!
    Zal eens even kijkje nemen op die site Sascha.

Dan misschien maar een NAS kopen, heb wel ergens gelezen dat de NAS wel moet beschikken over een intel core processor om plex media server erop te kunnen laten draaien, dit volgens mij vanwege de transcoding in pms voor i-devices.

XBMC heb ik een tijd gebruikt maar vind plex grafisch zó mooi en het functioneert zo fijn dat ik niet meer terug wil naar XBMC, echter is het misschien toch de enige oplossing zolang ik nog geen NAS heb. De hele dag m’n mac aan laten staan met een harde schijf erop aangesloten is ook weer zo wat.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.