7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jkazius

Plex Media op externe HD aan Airport Extreme?

Sinds gisteren heb ik Plex geinstalleerd op mijn Apple TV. Werkt helemaal super! Alleen, om te voorkomen dat de HD van mijn macbook helemaal vol loopt met media, wil ik graag mijn media op een externe HD zetten die ik aan mijn Airport Extreme hang. Is dat mogelijk? En welke schijf raden jullie dan aan? De Apple TV staat 30 cm naast de Airport Extreme, dus het hoeft niet het hele duis doorgestreamd te worden.

Bijdrager
    Wiki Post
    Bijdrager
    jeroenvanrutten

Ik heb deze set-up staan. Een Airport Extreme met een WD MyBook 3TB (beneden verdieping) eraan en hier sla ik al mijn films, muziek, foto’s, enzovoorts op. Vervolgens heb ik een Apple TV (draadloos boven op zolder, versterkt door Airport Express) aan mijn TV hangen en vanaf hier kan ik alle door de in PLEX Media Server opgegeven mappen lekker streamen zonder ruis/buffering!

Geblokkeerd
    Bento
    jkazius op 16 januari 2012

De Apple TV staat 30 cm naast de Airport Extreme, dus het hoeft niet het hele duis doorgestreamd te worden.

Ik vroeg me af wat dit voor invloed heeft op de keuze voor een externe harddisk.

Bijdrager

Je zou eens moeten kijken naar bv een Synology NAS.
    Je kan daar namelijk de Plex Media Server op draaien zodat je niet meer afhandelijke bent van je Macbook.
    Op je AppleTV en je Macbook draai je dan alleen nog de client.

Ik heb zelf deze oplossing met een Mac Mini, maar dat is wel duurder dan een NAS.

Bijdrager
    jkazius

Oke, korte statusupdate en vraag:

Ik heb een 2TB schijf aan de airport hangen met daarop een aantal films en tv series om te beginnen. TV series gaan prima. Maar dan de films: sommige films speelt ie prima af, maar andere weer niet. Hij buffert en toont vervolgens de tijdbalk van de film met begin- en eindtijd, maar hij begint niet te spelen. Als ik dezelfde film oproep via het media menu (behorend bij atv flash) dan speelt ie wel, maar dat menu ziet er natuurlijk niet uit… Moet ik een update van plex doen? Zo ja, welke update en hoe?

Bijdrager
    jkazius

O ja, diezelfde films doen het in de Plex client op de macbook overigens prima!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.