6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    they

[PLEX] iTunes library toevoegen?

Ten eerste, petje af voor de makers van Plex :D. Wat een geweldig programma is dat. Alles speelt moeiteloos af, zelfs 1080p bestanden. Maar nu wil ik ook graag mijn muziek ermee afspelen. En graag mijn iTunes library. Ik doe het volgende:
    music -> add source -> browse -> music plugins -> itunes -> import my itunes libary. Maar dan zie ik geen muziek. Ik heb het ook al anders geprobeerd, op deze manier: configure system -> music -> libary -> import music library, en dan mijn itunes playlist.xml. Maar dat werkt ook niet. Op welke manier krijg ik mijn muziek aan de gang? Het werkt trouwens wel als ik gewoon via de file browser navigeer naar mijn muziekmap, maar dat is niet echt de bedoeling. Iemand die weet hoe het moet?

Bedankt :).

Bijdrager
    iNsane

Plex is fijn he? Ik ben ‘m druk aan ’t testen (naast boxee) en ben d’r ook erg enthousiast over!

Maar wat betreft je probleem: Ik weet ’t niet. Bij mij werd alles automatisch ge├»mporteerd. Misschien kun je het volgende proberen:
    System -> Music -> Library -> Clean Library… en dan
    System -> Music -> Library -> Update Library on startup aanvinken. Als je plex herstart zou hij dan (denk ik, logischerwijs) opnieuw moeten scannen naar je library.

Ik ga er vanuit dat het cleanen enkel referenties naar je muziekbestanden wist binnen Plex, maar ik wijs tegelijkertijd alle verantwoordelijkheid hiervoor van de hand:-)

Bijdrager
    they

Hmm, geprobeerd maar werkt helaas niet. Hoe heb jij dan je muziek erin gekregen? Via die plugin gewoon?

Bijdrager
    iNsane
    ”they”

Hmm, geprobeerd maar werkt helaas niet. Hoe heb jij dan je muziek erin gekregen? Via die plugin gewoon?

Geen idee, bij mij werd ’t allemaal vanzelf ge├»mporteerd. Ik heb alleen last.fm toegevoegd. Al m’n muziek staat trouwens wel in ~/Music.

Bijdrager
    they

Oh, misschien dat dat het euvel is. Ik heb namelijk mijn iTunes lib op mijn lacie staan. Straks ff proberen :).

Bijdrager
    spacepup

Ten eerste: Plex rules!!
    Duurde even voordat ik alles in de vingers had, maar werkt dan ook als een tierelier. Ik ben helemaal om voor de Mac als mediacenter. Vooral omdat het 1080p in alle formaten perfect afspeelt op een Intel 2 Duo Core 2Ghz.

Ik weet wel zeker dat dat het probleem is, want ik doe ‘ongeveer’ hetzelfde en heb hetzelfde probleem.
    Rechtstreeks iTunes library aanspreken vanuit Plex lukt dus niet, maar je kan wel de muziek afzonderlijk in Plex library laten scannen.

Ik hou niet van de indeling die iTunes automatisch doet, dus heb mijn muziek wel in iTunes Music Map gekopieerd staan, maar laat iTunes dus alleen lezen en dus niet ‘importeren’, dus zelfde principe als muziek op externe harde schijf lezen.

Wat dus wel gewoon werkt is bij muziek in file mode gaan, en ipv. add source de standaard ‘music’ map selecteren, dan naar de eigenschappen/menu hiervan gaan (c-toets of evt menutoets op apple remote), en ‘scan item into library’ selecteren.
    Vervolgens wordt alle muziek in de library toevoegd en ingedeeld adv. ID3-tags, net als met iTunes.

Werkt voor dit geval dus ook prima.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.