14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Machiavelli

Plex en PS3

heb gisteren Plex geïnstalleerd om daarmee movie (in HD) content naar mijn PS3 te kunnen streamen. Geinstalleerd en ingesteld maar mijn zowel bedraad als wireless ziet de PS3 plex niet als media server.

hoe kan ik deze zichtbaar krijgen op mijn PS?

Inactief
    Anoniem

Ik begrijp het niet helemaal. Je hebt Plex geïnstalleerd. Waarop? Op de PS3? Op een Mac? Geef even je opstelling als je wilt.

Bijdrager
    Machiavelli

sorry! plex geïnstalleerd op mijn iMac. PS3 staat boven bij mijn televisie. Ik streamde met PS3 mediaserver, maar werkte niet top dus probeerde ik wat anders, dus plex geprobeerd, ziet er op Mac top uit.

Inactief
    Anoniem

Zie je op de iMac de PS3 wel en zie je de PS3 alleen niet in Plex of zie je de PS3 zowel op de iMac als in Plex niet?

Bijdrager
    Machiavelli

PS3 hangt boven bij de TV aan mijn timecapsule (dus netwerk) ik kan PS3 niet zien op mijn Mac, maar dat heb ik ook nog niet eerder gezien.

Inactief
    Anoniem

Ik zou dit even doorlezen. Is een wat ouder bericht maar wellicht is het de oplossing.

Bijdrager
    Machiavelli

Ja heb ik geprobeerd, werkte verre van soepel. Daarnaast is er zo veel veranderd inmiddels, dat ik hoopte op wat recentere info.

maar uiteraard bedankt.

Inactief
    Anoniem

Het komt er op neer dat je speciale software nodig hebt om bestanden op een PS3 te kunnen benaderen. Als dat nog steeds zo is ( ik heb geen verstand van PS3) heb je in ieder geval software nodig. De in de link genoemde software zal wel verouderd zijn maar dan is er ook wel nieuwere te vinden. Misschien dat dat wel soepel werkt.

Bijdrager
    Dickie

Dus je wilt video streamen van je iMac naar de PS3? En waarom werkte PS3 Mediaserver niet naar behoren? Anders gezegd, wat was daar mis mee? Mijn ervaring is namelijk prima (totdat je full HD wilt streamen in ieder geval).

Bijdrager
    Infinitatus

PS3 mediaserver werkt prima, maar voor HD
    1. je mac moet recent zijn, hij moet krachtig genoeg zijn om je 1080p HD materiaal om te zetten naar een ps3 leesbaar formaat. minimaal core2duo dus.
    2. Gb LAN netwerk, dus airport extreme of zo.

Als je aan deze voorwaarden voldoet, dan kun je vrijwel alles zien op je ps3

Bijdrager
    Machiavelli

“nieuwe” iMac core2duo… PS3 mediaserver werkt prima maar heeft af en toe moeite met full HD. stottert dan heel erg en voor en achteruit spoelen lukt dat slecht. dacht dat het aan software PS3 mediaserver zou liggen, want laatste versie is al meer dan een jaar oud.

plex is ook mooier en haalt zelf veel data van het net maar krijg het niet aan de praat, dan maar verder met PS3 mediaserver.

dank allen.

Bijdrager
    Infinitatus

core2duo. Tja in pc wereld wordt meer dan 2 jaar als oud beschouwd.

Ik weet niet of vloeiend vooruit spoelen van een goede 1080p film (lees high bitrate) over een netwerk überhaupt mogelijk is. Niet vanwege de decodeersnelheid van de computer, maar meer vanwege de beperking van het netwerk. bij het afspelen van een goede 1080p zie ik al bitrates over 100 Mbit gaan. Dus hoe wil je dan nog vloeiend vooruitspoelen?

Verder is ps3mediaserver fenomaal kwa kwaliteit met de goede instellingen.

Bijdrager
    Dickie

Ben het wel met Infiniatus eens.. denk dat de beperking meer in de techniek zit dan de software. Ben tevreden met PS3MediaServer maar zoals ik al zei, het is soms niet ideaal bij FullHD..
    Zie dan nog een eenvoudige oplossing.. naar de FreeRecordShop en daar de film op BluRay kopen:)

Bijdrager
    Vandevijverke

Even een kleine vraag ivm dit onderwerp.

Gisteren gelezen dat het nu wel mogelijk is, sinds een aantal maanden, om een plex server te benaderen via een PS3. Iemand die hier ervaringen mee heeft?

Ben aan het twijfelen om een PS3 te kopen en als deze optie goed werkt dan is de beslissing eigenlijk gemaakt.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.