10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Dust92

Please help! Plex op apple tv

Lieve mede-apple liefhebbers,

Ik heb jullie hulp nodig…probeer al drie lange avonden om plex op mijn apple tv2 te krijgen. Plex werkt overigens echt gaaf op mijn macmini.

Als ik op de plex site kijk vanaf mijn mac mini, moet ik eerst een jailbreak uitvoeren, dit lijkt goed te gaan: seasonpass draaien en dan zegt hij dat hij klaar is met de jailbreak. Doorlooptijd: tien minuten, met een micro usb draadje.

Dan staat er een regeltje: start your atv and log on into your atv using ssh…[email protected] or apple.tvlocal or the ip address.
    Doorlooptijd: drie avonden and still counting. Ik heb alles geprobeerd: met draad (micor usb) van mijn macmini naar de atv, geen draad, atv zonder power, atv opgestart…ik krig allerhande meldingen dt hij niet naar binnen mag of het niet kan vinden. Gekeken in de atv onder network naar het ip-adres: 192.168.0.8?

Bij deze een fles goede wijn of een krat lekker bier voor diegene die me hieruit helpt. Anders ligt er ergens deze week, ergens in den bosch, een atv2 in onderdelen in het plantsoen:-)

Bijdrager
    N-Freak

Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar SSH moet via je netwerk. Dus je moet de ATV en je Mac op hetzelfde netwerk zetten om er in te komen.

Dan krijg je zoiets als [email protected].0.x of natuurlijk apple-tv.local, maar dan moet je wel zeker weten dat dit de share-naam is.

Je moet anders even goed je stappen uitleggen en wat er misgaat, desnoods met screenshots.

edit: Heb je overigens een tethered boot uitgevoerd en daarna niet meer herstart hebt? Dit is namelijk essentieel.

Bijdrager
    koenvdvoort

Wat ik laatst gedaan heb is aTV flash (black) gekocht. Hiermee kun je heel makkelijk na je jailbreak extra software installeren, zoals hun eigen Mediaplayer, maar ook bijvoorbeeld Couch Surfer pro, XBMC en Plex.

Bijdrager
    Hansi2124

Verplaatst van subforum One More Thing naar Mac Apps (Overige).

Bijdrager
    pludgers

Ik neem aan dat je deze site goed hebt doorgenomen. Gebruik wel het ip-adres van je apple tv en wachtwoord alpine (let op deze zie je niet als bolletjes als je hem intikt).
    Als je hierna alles doorloopt dan zou het moeten lukken. Lukt het niet stuur me even een bericht aangezien ik in de buurt van Den Bosch woon! (kratje pils en fles wijn is altijd welkom!!!:lol:)

Bijdrager
    Dust92

Heren (neem ik aan:-)
    Dank voor de inputs, ik ga het morgen weer proberen…thanks!

Bijdrager
    Dust92

Guys, ik heb het na 3 avonden in totaal opgegeven en iemand om hulp gevraagd…ik heb al vijftig youtube filmpjes bekeken en allemaal eindigen ze met een seasonpass popup die ik nog nooit heb gezien…ik heb nu een forumlid om hulp gevraagd…om doe maar te quoten: radeloos, kan er iemand helpen:-)

Bijdrager
    pludgers

Is het inmiddels al gelukt? Ben best bereid om je even te komen helpen!

Bijdrager
    DikkeWim

Wat ik laatst gedaan heb is aTV flash (black) gekocht. Hiermee kun je heel makkelijk na je jailbreak extra software installeren, zoals hun eigen Mediaplayer, maar ook bijvoorbeeld Couch Surfer pro, XBMC en Plex.

Klinkt heel goed en ziet eruit alsof het makkelijk is om de ATV2 met de laatste update handig uit te breiden.

Hoe zet je daarna Plex op de ATV2? Kan dat nergens vinden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.