27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    CorMac

Playstation 3 games naar HD kopiëren

Weet er iemand van de PS 3 bezitters hier of het mogelijk is om (net als bij de xbox 360) spellen te kopiëren naar de HD om zo snellere laadtijden te hebben?

Bijdrager
    CorMac

Heb je het artikel zelf gelezen Yaris? Ik neem aan van niet.:) Lees het maar eens als je wilt…

Bijdrager
    Yaris

Ja, er wordt gezegd dat je kopieersoftware nodig hebt. Moet ik die ook nog voor je opzoeken?

Bijdrager
    CorMac

Ik vind het fijn dat je me wilt helpen, begrijp me niet verkeerd, maar volgens mij heb je er zelf weinig verstand van. Daarbij vind ik het ook niet echt leuk dat je een beetje de spot drijft door te zeggen “moet ik die ook nog voor je opzoeken”. In deze 4 punten staat nergens hoe je een ps3 spel naar de HD ervan kunt kopiëren.

1. Insert the original game disk and start the game copying software.
    2. Make a few clicks and options. Click open the ‘Tool bar’ option. Then click open the ‘Mode’ and ‘ISO’ options that are in the ‘tool bar’. After the ISO option has been opened, click on the ‘read’ option that is available in the ISO option. Then click on the ‘decrypt’ option so that the total game is copied on to the hard disc of your computer.
    3.Replace the original game disk with a blank DVD disk. Then click the ‘write’ option. There will pop-up a window where you need to select the PS3 game file that has been earlier saved on to the hard disk of your computer. After you have selected the game file, click the write option.
    4. Remove a freshly copied backup disk when indicated.

+ de reactie van iemand: You may have been referring to PS2 & NOT PS3!!! PS3 games come in Bluray discs and can only be duplicated using blank BD Discs. You may be able to do this with todays availability of Bluray CDWriters but the big question is – – – WILL THE PS3 GAME COPY LAUNCH??? Modchips for PS3s are non-existent (i doubt it will ever be).

Bijdrager
    Yaris

Tweede poging dan: PS3 games kopieersoftware voor de Mac: http://copyps3gamesguide.blogspot.com/

Gelezen in de FAQ:

– Which systems are supported by Easy Backup Wizard?
    All PC Applications, Video Games, Movies, Software is supported. The following gaming consoles are supported as well: Xbox, Xbox 360, PS, PS2, PS3, Nintendo Gamecube, Nintendo Wii.

– Can I use Easy Backup Wizard with Mac?
    Yes, we provide an additional emulator that you can use to run Easy Backup Wizard on a Mac so you have absolutely nothing to worry about!

– What if I want to copy disks and then run them from my computer hard-disk instead?
    We provide additional software (free of charge) to help you run your desired games from your computer HDD if you so choose! This mounting software is available free to all users of Easy Backup Wizard!

Bijdrager
    JaNiintendo

Dankje.:lol:

Bijdrager
    mhrenes

CorMac 54 minuten geleden
    Weet er iemand van de PS 3 bezitters hier of het mogelijk is om (net als bij de xbox 360) spellen te kopiëren naar de HD om zo snellere laadtijden te hebben?

Misschien snap ik de vraag niet, maar volgens mij bedoelt de TS het kopieren van games naar de interne schijf van de PS3 om snellere laadtijden tijdens het spelen te hebben.

De genoemde opties zijn voor zover ik begrijp om een kopie te maken van een PS3 game disc…:o

Bijdrager
    Yaris

In dat geval is die vraag helemaal niet Apple-gerelateerd en hoort die niet op dit forum thuis. Ik ging ervan uit dat hij de HD van zijn Mac bedoelde.

Bijdrager
    CorMac

@mhrenes: inderdaad, dat bedoel ik.

Bijdrager
    CorMac

Als je de search functie gebruikt kom je toch al een aardig aantal topics tegen over playstation 3/xbox 360 en andere zaken. Tevens word er in het topic van “Ik heb een nieuwe … gekocht”, ook veel gepraat over niet Apple gerelateerde zaken.

Bijdrager
    Yaris

Dat gaat dan meestal over PS 3 enz. in combinatie met een Mac. Dit gaat zuiver over PS 3 games op een PS 3.

Het topic “Ik heb een nieuwe … gekocht” is een Loungetopic.

Bijdrager
    Yaris

Even verwijzen naar de Huisregels:

Mac vs. PC
    OMT is een Appleforum. Over andere besturingssystemen spreken is niet taboe, maar er moet wel een link met Apple hardware of software zijn. Vragen over PC hardware en Windows software in een Windowsomgeving zijn niet gewenst. Hetzelfde geldt voor andere besturingssystemen zoals Linux, Android enz.

Bijdrager
    Yaris

Maar goed, ik hoop dat iemand hier je kan helpen. Indien niet, stel dan je vraag op http://www.ps3forum.nl/ Daar zitten ongetwijfeld meer kenners dan op een Appleforum.

Bijdrager
    CorMac

Ik stel toch geen vraag over een ander besturings systeem. En wat maakt het uit of dat een Lounge topic is, mag het dan wel ineens? Tevens worden er hier in het Gadgets en Lifestyle topic veel zaken gepost die absoluut niks met Apple te maken hebben. Maar goed ik zal mijn non Apple related stuff wel ergens anders posten voortaan.

Bijdrager
    CorMac

Zal daar wel eens checken ja, bedankt!
    Ik denk trouwens ook niet dat er veel mensen zijn die de huisregels helemaal kennen en daarmee dus weten dat het op dit forum (lounge en dit topic en misschien nog een paar subtopics) niet thuis hoort.

Bijdrager
    Yaris

Ach, de regels worden hier gelukkig vrij soepel toegepast. :wink:

Bijdrager
    Hansi2124

Wij moderatoren wijzen altijd op de huisregels (letterlijke tekst) als iets wordt gepost wat in strijd is hiermee (zie bijv. de post van Yaris zojuist). Dus dan ligt het toch aan degene die dat niet leest?

Er wordt verder achter de schermen nog gewerkt aan de bekendheid van de huisregels.

Bijdrager
    CorMac

Nee dat klopt, het ligt inderdaad aan degene die het niet leest. Bij de meeste fora’s zijn het meestal ook allemaal dezelfde regels, die heb ik ook nooit helemaal gelezen. Want als normaal mens kan je niet veel verkeerd doen, mits je het over normale zaken hebt en een beetje beleeft blijft tegen de medemens, en dan verbreek je ook geen regels. Nuja, dit is een Apple forum, en daar horen andere zaken niet thuis, maar omdat er al zoveel andere zaken gepost waren dacht ik dat dit dus wel kon, my bad.

Maar dat weten we nu dus ook weer.

Bijdrager
    Yaris

Hey CorMac, nu denk ik dat ik echt iets voor je gevonden heb. :lol:

http://tweakers.net/nieuws/69246/ps-jailbreak-maakt-gekopieerde-games-op-ps3-mogelijk.html

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Easy Backup Wizard is oplichterij. Werkt niet.

Bijdrager
    CorMac

Bedankt, maar dat wist ik al:)
    Ik wilde weten of het een standaard optie is bij de ps3. Want op de illegale manier kun je niet meer op het playstation network. Maar ik heb inmiddels het antwoord gevonden op het ps3 forum.
    Voor diegene die het ook willen weten. Het is mogelijk bij sommige spellen om een deel van het spel te kopiëren naar de interne hd maar niet bij alle spellen dus.

Bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    d.denkers
    Yaris op 05 november 2010

Hey CorMac, nu denk ik dat ik echt iets voor je gevonden heb. :lol:

http://tweakers.net/nieuws/69246/ps-jailbreak-maakt-gekopieerde-games-op-ps3-mogelijk.html

Volgens mij, waarde Yaris, overtreedt u nu de huisregels:

“Auteursrechten worden op OMT gerespecteerd. Het volgende is daarom niet toegestaan:

Hulp vragen of bieden bij het vinden van serials of cracks” :sarcastic:

Bijdrager
    mymac

lol @ d.denkers:lol:

@CorMac: waarom zou je hier geen topic over mogen starten? Beetje een rare reactie van Yaris… Want in de lounge gaat het ondertussen over wat we vanavond gegeten hebben.
    Ik vraag me overigens hetzelfde af, maar volgens mij kan het niet nee… Ik heb de eerste versie uit 2007, dus die maakt inmiddels vrij veel herrie als ik een spel speel. Zeker sinds ik m’n 360 vernieuwd heb, heb nu de 360 S die lekker stil is!

Bijdrager
    Hansi2124
    mymac op 06 november 2010

Beetje een rare reactie van Yaris…

Yaris heeft zijn mening enigszins bijgesteld, zoals je hebt gezien. Het heeft dus geen nut om hier over te blijven zeuren. Daar zetten we dus nu een . achter en gaan verder met het topic.

Bijdrager
    Hostyle
    CorMac op 06 november 2010

Bedankt, maar dat wist ik al:)

Ik wilde weten of het een standaard optie is bij de ps3. Want op de illegale manier kun je niet meer op het playstation network. Maar ik heb inmiddels het antwoord gevonden op het ps3 forum.

Voor diegene die het ook willen weten. Het is mogelijk bij sommige spellen om een deel van het spel te kopiëren naar de interne hd maar niet bij alle spellen dus.

Bedankt voor de hulp.

Heb je een link naar het forum? Snellere laadtijden zijn altijd wel interessant.

Bijdrager
    CorMac

PS3forum

Jammer dat het niet bij alle spellen gaat. Zou nogal wat schelen, en daarbij weer minder geluid dat van de console afkomt.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.