18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Marcel N

Playstation 3 draadloos aansluiten op AirPort Express

Hallo Allemaal,

ik heb sinds kort een Playstation 3 en die wil ik graag draadloos op het internet aansluiten.
    Ik heb thuis een iMac G5 en een Airport Express draadloze verbinding.

Nou is mijn vraag of het mogelijk is om de PS3 ook op die verbinding te krijgen. Ik heb thuis ook een draadloze router staan van LINKSYS voor de draadloze behoeftes van de huisgenoten en die kan ik met mijn playstation wel vinden, maar het signaal is te zwak. Het airportsignaal kan ik helemaal niet vinden als ik scan met de playstation, ligt dat aan een instelling? Of kan het gewoon niet. Er staat mij wel iets van bij dat de PS3 wel WiFi kan ontvangen.

Ik ben een vreselijke leek met netwerkverbindingen en instellingen, dus als iemand me misschien makkelijk kan uitleggen hoe en wat, zou helemaal tof wezen!!

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet, Marcel

Moderator
    unSOUND

Staat je Airport toevallig in de N stand, of op een hoog kanaal ?

Bijdrager
    Marcel N
    ”unSOUND”

Staat je Airport toevallig in de N stand, of op een hoog kanaal ?

Kijk daar heb je me al;) ik ben er niet in thuis, dat soort dingen.

Hoe kan ik dat controleren?

Sorry hoor, echte leek;)

Moderator
    unSOUND

In je map met programma’s staat een map met hulpprogramma’s. Daarin staat als jhet goed is het Airport Hulpprogramma of het Airport Configuratie programma. Daarmee kun je de instellingen bekijken en aanpassen.

Bijdrager
    Marcel N
    ”unSOUND”

In je map met programma’s staat een map met hulpprogramma’s. Daarin staat als jhet goed is het Airport Hulpprogramma of het Airport Configuratie programma. Daarmee kun je de instellingen bekijken en aanpassen.

OK, super.. daar kan ik wat mee:D

En in welke stand zou Airport moeten staan, zodat ik het kan ontvangen met de playstation?

Bijdrager
    fnk

PS3 kan alleen op G werken.

Bijdrager
    Marcel N
    ”fnk”

PS3 kan alleen op G werken.

OK, dat is ook een stand op de Airport? Als ik hem daarop instel, heb ik dan voor de rest geen problemen voor mn iMac?

Bijdrager
    Pieterr

Je kunt je AirPort op één van deze 4 standen instellen:

Choosing the Radio Mode

Choose “802.11n (802.11b/g compatible)” from the Radio Mode pop-up menu if computers with 802.11n, 802.11g, or 802.11b wireless cards will join the network. Each client computer will connect to the network and transmit network traffic at the highest possible speed.
    Choose “802.11n only (2.4 GHz)” if only computers with 802.11n compatible wireless cards will join the network in the 2.4 GHz frequency range.
    Choose “802.11n (802.11a compatible)” if computers with 802.11n and 802.11a wireless cards will join the network in the 5 GHz frequency range. Computers with 802.11g or 802.11b wireless cards will not be able to join this network.
    Choose “802.11n only (5 GHz)” if computers with 802.11n wireless cards will join the network. The transmission rate of the network will be at 802.11n speed. Computers with 802.11g, 802.11b, and 802.11a wireless cards will not be able to join this network.

Note: If you don’t want to use an 802.11n radio mode, hold down the Option key and chose a radio mode that doesn’t include 802.11n.

Jij zult de eerste (802.11n (802.11b/g compatible)) moeten selecteren als je ook G devices gebruikt.

Moderator
    unSOUND

Jouw Mac kan met zowel A, B als G overweg, als je hem dus vast op G zet is er niks aan de hand. Let er ook op dat je een zo laag mogelijk kanaal neemt, ( staat bij de “draadloze opties” dacht ik ) sommige apparaten hebben moeite met hogere kanalen.

Bijdrager
    Marcel N

OK super!! Bedankt allemaal voor de reacties!! (wat gaat dat supersnel hier :))

Heb ik het trouwens goed begrepen dat als ik de airport op G zet, dat mijn playstation hem dan automatisch kan vinden?

Bijdrager
    Pieterr

Probeer het eens.;-)

Bijdrager
    Marcel N
    ”Pieterr”

Probeer het eens.;-)

Haha, goed punt:)
    Ik zit nou alleen op mn werk in de lunchpauze ff voor mezelf te troubleshooten;) Vandaar dat ik t ff vroeg voor de zekerheid. Kan nou niet live proberen…

Bijdrager
    Pieterr
    ”Marcel

Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat jouw AirPort Express overigens al op G staat (tenminste, als je iMac draadloos is verbonden met de AirPort Express).

Bijdrager
    Marcel N
    ”Pieterr”
    ”Marcel

Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat jouw AirPort Express overigens al op G staat (tenminste, als je iMac draadloos is verbonden met de AirPort Express).

OK, maar dan zou het dus kunnen dat ik m op een hoog kanaal heb staan.. moet ik m wat lager instellen…

Moderator
    unSOUND

Vandaar ook mijn vraag over het kanaal. Macs kunnen tot kanaal 13, terwijl sommige apparaten slechts tot kanaal 11 kunnen zien. Ook kan het nog zo zijn dat de PS3 misschien niet overweg kan met bepaalde beveiligingen, maar ik heb geen ervaring met PS3’s…

Bijdrager
    Sanchez

de PS3 kan over het algemeen met de meeste beveiligingen overweg en zeker die van de Airport express.
    Ik heb de mijne ook aan een AE hangen met WPA beveiliging en werkt probleemloos.

Wat je ook even kunt controleren is het broadcasten van de SSID op de airport express, deze kun je namelijk uitzetten en dan hebben reeds geconfigureerde apparaten geen problemen met connecten maar nieuwe apparaten vinden de netwerk naam niet. Dit kun je ook in het hulpprogramma voor de airport express vinden.

Bijdrager
    Marcel N
    ”Sanchez”

de PS3 kan over het algemeen met de meeste beveiligingen overweg en zeker die van de Airport express.
    Ik heb de mijne ook aan een AE hangen met WPA beveiliging en werkt probleemloos.

Wat je ook even kunt controleren is het broadcasten van de SSID op de airport express, deze kun je namelijk uitzetten en dan hebben reeds geconfigureerde apparaten geen problemen met connecten maar nieuwe apparaten vinden de netwerk naam niet. Dit kun je ook in het hulpprogramma voor de airport express vinden.

Ok, ga ik zeker proberen!! Dank je!

En die WPA code, kan ik die ook vinden in het hulpprogramma? Ik vraag het even, omdat ik t nou niet direct kan controleren, k zit namelijk niet thuis

Bijdrager
    Marcel N

Hallo iedereen,

ik heb nou de instellingen van de Airport Express voor mekaar zoals jullie voorstelden.

Ik heb de SSID vrijgegeven (het vinkje van gesloten netwerk is uit) Ik heb een WPA/WPA2 – persoonlijk beveiliging met wachtwoord ingegeven, hij draait op G-compatible en op Kanaal 1 ( zo laag mogelijk )

Maar helaas!! Nog steeds kan mn Playstation via scannen en via het handmatig ingeven van de gegevens de Airport niet vinden. Kan dit ook liggen aan de afstand tussen de Airport Express en de PS3 (+/- 15 meter)??

Sanchez: Hoe heb jij dit ingesteld bij jouw PS3?

Laat het me weten als je nog wat weet.

Alvast bedankt!

Marcel

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.