6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    bluepower

Playstation 3 controller koppellen

Hallo allemaal
    Ik heb hier een psp 3 controller liggen en die wil ik dmv bluetooth koppelen met mijn imac met 10.8.2 er op.
    Nu heb ik al rond gesnuffeld op internet en weet ik dat dit mogelijk is.
    Alleen het grappige is dat als het koppelingenverzoekscherm te voor schijnt komt ik geen scherm krijg waar je 4 x 0 in moet vullen maar juist een scherm met 8 cijfers die ik als toegangscode in moet vullen om te koppelen.
    Dus m.a.w hij ziet de controller als een toetsenbord.
    Ra ra hoe kan dit.

ps3 controller drivers lion

Bijdrager
    michiel112

Heb je wel op PS button (wat het ook mag zijn?) gedrukt terwijl hij verbinding maakt. Misschien dat dat verschil maakt…

Die driver heb je normaal niet nodig trouwens. Werkt het via usb wel trouwens?

Bijdrager
    bluepower

Ja heb ik allemaal geprobeerd,als ik de usb kabel aansluit beginnen de 4 lampjes te knipperen en als ik de kabel er uit haal gaan ze uit.
    Dan druk ik de PS button in dan beginnen deze 4 lampjes sneller te knipperen dan duurt het een paar tellen zodat hij hem herkent en twee tel later krijg het bovenstaande koppelingsverzoek.

Bijdrager
    michiel112

Gebruik je een officiële controller? (https://discussions.apple.com/message/18208076#18208076)

Met usb is hij wel bruikbaar?

Bijdrager
    bluepower

Aha:-D dat zal het dan zijn,ik heb deze gekocht bij een chinese webwinkel lekker goedkoop ha ha, ik wou geen dure aanschaffen omdat ik niet zeker wist of hij het doet op een mac.Zo zie je maar weer goedkoop is duurkoop.
    hij werkt trouwens ook niet met een aangesloten usb kabel.

Bijdrager
    michiel112

Misschien kan je hem wel koppelen aan je mac, je moet dan alleen niet op ps3 controller zoeken, maar op Chinese namaakcontroller of zo. Zullen nog wel meer hetzelfde probleem hebben en mogelijk ook al een oplossing (door middel van een geschikte driver te installeren bijvoorbeeld).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.