19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    macnick

PlayStation 3 aansluiten op een iMac?

Hoi,

Ik heb wel eens gelezen en gehoord dat je op een iMac een PS3 aan kan sluiten en dat je dan de iMac als beeldscherm kunt gebruiken. Hoe gaat dit lukken, en moet je er ook extra kabeltjes ofso bijkopen?
    tnx

Bijdrager
    tommy666

Dit gaat je heel wat beeldkwaliteit kosten,maar met een EyeTV (google) zou het je moeten lukken denk ik.

Bijdrager
    jimeh
    Bijdrager
    francisbacon

Heb ook met EyeTV mn PS3 op mn iMac aangesloten, maar het is absoluut geen aanrader. De kwaliteit is echt waardeloos. Deed het enkel om wat filmpjes van mn online games te maken, maar de kwaliteit was zo slecht dat ik er niks aan had.

Bijdrager
    Xserve

En die EyeTV kost wel wat, dus investeer je je geld beter in een computerscherm voor je PS3 (als je dat kan aansluiten, gaat in elk geval wel bij een Xbox mits kabeltje)

Bijdrager
    florisappelaar

Is het mogelijk om een Cinema Display aan te sluiten op je ps3 dan?

Inactief
    Anoniem
    ”florisappelaar”

Is het mogelijk om een Cinema Display aan te sluiten op je ps3 dan?

Ja, of je het beeld in goeie verhouding kan krijgen is de vraag…
    Je kan de PS3 met een HDMI < > DVI verloop stekker aansluiten.

Bijdrager
    AST

Ik zou een computerscherm gebruiken. Het kwaliteitsverlies is enorm, dus zonde van je gemaakte kosten.

Het zou op een ACD goed eruit moeten zien. Ik heb zelf mijn 360 op een 19” syncmaster hangen, en gek genoeg bepaald mijn xbox dat er gebruik gemaakt wordt van behoorlijke zwarte balken.. Dit terwijl ik een resolutie van 1280 x 1024 draai. Blijkbaar zijn al die games gemaakt voor breedbeeld schermen.

Inactief
    Anoniem
    ”AST”

Ik zou een computerscherm gebruiken. Het kwaliteitsverlies is enorm, dus zonde van je gemaakte kosten.

Het zou op een ACD goed eruit moeten zien. Ik heb zelf mijn 360 op een 19” syncmaster hangen, en gek genoeg bepaald mijn xbox dat er gebruik gemaakt wordt van behoorlijke zwarte balken.. Dit terwijl ik een resolutie van 1280 x 1024 draai. Blijkbaar zijn al die games gemaakt voor breedbeeld schermen.

De playstation 3 is gemaakt voor een tv met 1080P of 720P (aangeraden 16:9)
    Een breedbeeld computer scherm heeft niet de zelfde verhouding.

4:3 = de oude “vierkant” tv’s
    16:9 (tv) & 16:10(computer) breedbeeld standaard

Bijdrager
    AST
    ”iNanc”

De playstation 3 is gemaakt voor een tv met 1080P of 720P (aangeraden 16:9)
    Een breedbeeld computer scherm heeft niet de zelfde verhouding.

4:3 = de oude “vierkant” tv’s
    16:9 (tv) & 16:10(computer) breedbeeld standaard

Allright, hij moet dan dus geen computer beeldscherm gebruiken? Of moet ik er een andere conclusie aan verbinden.

Bijdrager
    n8n

Met 16:10 kom je met FullHD uit op 1920 * 1200, dus maar 120 pixels meer horizontaal, dat zijn dus balkjes van 60px. Vrijwel te verwaarlozen.

Bijdrager
    iJobb

Hoe sluit ik m’n ps3 dan aan op m’n EyeTV?

Bijdrager
    Juriaan

Wat voor EyeTV heb je ?

Bijdrager
    wardjj

Misschien heb je hier wat aan? Kost je wel wat. En is pas begin april leverbaar.

Bijdrager
    iJobb
    ”Juriaan”

Wat voor EyeTV heb je ?

EyeTV elgato
    Model: eyetv 410

Bijdrager
    joriss
    francisbacon op 26 september 2008

Heb ook met EyeTV mn PS3 op mn iMac aangesloten, maar het is absoluut geen aanrader. De kwaliteit is echt waardeloos. Deed het enkel om wat filmpjes van mn online games te maken, maar de kwaliteit was zo slecht dat ik er niks aan had.

Waar kun je de kwaliteit mee vergelijken? Zo goed als de standaard resolutie van een Wii? Ik hecht niet zoveel waarde aan HD-beelden, maar is het zo erg dat je letters niet meer kunt lezen en ”blokjes” ziet? Heb je de EyeTV trouwens nog? Ik denk dat de huidige modellen van EyeTV zijn verbetert, of niet… Welk model heb jij trouwens?

Bijdrager
    Lexis

Deze heb je nodig:
    KLIK.

Edit:
    Of deze.
    Of kijk gewoon even hier.

Hadden wij laatst nog in voorraad, maar nu niet meer…

Bijdrager
    joriss
    Lexis op 27 februari 2011

Deze heb je nodig:

KLIK.

Edit:

Of deze.

Of kijk gewoon even hier.

Hadden wij laatst nog in voorraad, maar nu niet meer…

Ik heb een iMac 21,5 inch, volgens mij gaat het dan niet werken…

Bijdrager
    Lexis

Ja, dat is inderdaad het enige nadeel; die werd niet ondersteund. Er was hardwarematig iets met de 21,5 waardoor deze het niet aan kon; dacht ik.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.