10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    punchcard

PlayStation 2 + PowerBook + AirPort = ?

Beste Macosx-ers

Even een (misschien geweldig stupiede) vraag over mijn PowerBook.

Ik heb hier in huis een WiFi-netwerkje liggen, dat perfect werkt. Ik kan nu met mijn PB echt overal in huis het web op, en dat was wel de bedoeling.:wink:

Maar mijn PS2 staat helemaal op de zolder, en daar begint de narigheid. Ik zou graag met de PS2 online gaan, maar ik heb geen zin om een wireless adaptertje te kopen voor de PlayStation. Waarom niet? Vooral omdat ik dat nèt iets te duur vind :?

En hier komt de vraag: is er een mogelijkheid om via de ethernet- poort van mijn PowerBookje het web op te gaan? Een opstelling die er ongeveer zo uit zou zien:

< PS2 > —– < PowerBook > —(wireless)— < wifi router >

Dus nog eens: kan ik de ethernetpoort van de WiFi PB gebruken om andere machines het web op te krijgen? Zou wel leuk zijn…

Alvast bedankt voor de hullep!

sander

Bijdrager
    Andre

Heb er geen ervaring mee, maar je kan dit proberen.

Open “System Preferences” -> “Sharing”
    klik op “network”

En zorg ervoor dat je PB je netwerk shared met je airport….

Lijkt me dat het moet werken. FF spelen dus…

Andre

Bijdrager
    punchcard
    ”Andre”

Heb er geen ervaring mee, maar je kan dit proberen.

Open “System Preferences” -> “Sharing”
    klik op “network”

En zorg ervoor dat je PB je netwerk shared met je airport….

Lijkt me dat het moet werken. FF spelen dus…

Andre

Andre, ik ga het zo meteen proberen!

Heeft er iemand dit al eens gedaan?

sander

Bijdrager
    punchcard

Ik heb toch nog even een vraagje. Gebruik ik, om de PS2 aan mijn PowerBook te hangen, een standaard of een crossover ethernet kabel?

Bedankt!

sander

Bijdrager
    goofyboy1

Crossover kabel.
    anders kunnen ze niet communiceren met elkaar.

joost

Bijdrager
    keysersoze

bij bij werkt het zo:

adsl modem (cistron) met CO kabel naar router
    router met twee kables: een CO kabel naar airport en een UTP kabel naar ps2.

drait prima

Helaas werken niet al mijn games online…..

Bijdrager
    punchcard
    ”keysersoze”

bij bij werkt het zo:

adsl modem (cistron) met CO kabel naar router
    router met twee kables: een CO kabel naar airport en een UTP kabel naar ps2.

drait prima

Helaas werken niet al mijn games online…..

bij mij is het <kabel> — wifi router … powerbook —ethernet— PS2
    op de pb deel ik de connectie via ethernet (sys pref)

en nog steeds wil dat rotding het web niet op!

stomme vraag mss, maar kan je zien of je wel de juiste kabel hebt meegekregen id winkel?;) bestaat daar een standaard code of zo voor?

keysersoze: moet je tips hebben voor goeie online games?:) als we online spelen is het meestal socom II, maar dat heb je ws al wel 8)

s.

Bijdrager
    Ruben

Ik weet niet hoe oud de powerbook is, maar detecteert ‘ie zelf niet of je een crossover nodig hebt of niet. Met andere woorden, het zou bij een nieuwer model (volgens mij) niet uit moeten maken. Ik heb zelf een iBook (800) en daar maakt het ook niet meer bij uit. Als ik een standaard kabel tussen mijn iBook en bijvoorbeeld een Wintendo laptop prop dan werkt dat toch gewoon.

Bijdrager
    2manydjs

Ik heb geen PS2, maar als die een ip adres kan krijgen via DHCP (wat mij niet onwaarschijnlijk lijkt) moet het gewoon werken.
    Even een screenshotje gemaakt van Samengebruik.
    Hier staat dat computers op het ethernet netwerk nu van het airport netwerk gebruik kunnen maken..

http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=639

Zoals iRuben al zei, je hebt bij nieuwere iBooks (volgens mij vanaf de eerste 12″) geen cross-over meer nodig.

Succes ermee, ik vind het wel een coole opstelling!

Bijdrager
    punchcard
    ”2manydjs”

Ik heb geen PS2, maar als die een ip adres kan krijgen via DHCP (wat mij niet onwaarschijnlijk lijkt) moet het gewoon werken.
    Even een screenshotje gemaakt van Samengebruik.
    Hier staat dat computers op het ethernet netwerk nu van het airport netwerk gebruik kunnen maken..

http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=639

Zoals iRuben al zei, je hebt bij nieuwere iBooks (volgens mij vanaf de eerste 12″) geen cross-over meer nodig.

Succes ermee, ik vind het wel een coole opstelling!

bedankt, ik zal het meteen eens gaan proberen.
    nadat ik doorheb waarom mijn kotgenoot zijn windoos mijn powerbook niet kan zien in ons draadloos netwerkje.:(

:lol: PS2 online gaming, here I come! (of niet, ik laat het wel weten)

s.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.