12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Bryan Ly

PlayStation 1 aansluiten

Hallo,

Ik heb mijn PlayStation 1 teruggevonden en wil hier wel terug op gamen! Alleen 1 probleempje we hebben een nieuwe TV die geen RCA aansluitingen meer heeft mijn vraag is nu hoe kan ik de PlayStation 1 op mijn TV aansluiten?

Alvast bedankt!

PS: ik weet dat dit niet Apple gerelateerd is maar weet niet goed waar ik mijn vraag moet stellen. Evenmin dat het de goede onderwerp is.

Moderator
    Mac Daddy

Dit is de lounge, dus daar mag dit.:wink: Heb hem wel even verplaatst naar Gadgets. Nog iets meer toepasselijk.
    Maar je hebt een tv die geen scart of composite (rood,zwart,geel) heeft?

Welke tv is het?

Bijdrager
    SunKeeper

Welke TV is het dan precies? Merk, type. (Edit, ^ vraag staat er al, sorry)

Veel nieuwere schermen hebben vaak een ‘rare’ gecombineerde connector. Er zitten dan losse verloopstukken bij waarmee je de ‘ouderwetse’ connectors toch op je scherm kan aansluiten.

Wat zegt de handleiding?

Bijdrager
    Bryan Ly

Het is een Loewe Connect ID en nee geen Scart de andere aansluiting weet ik niet zal vanavond eens kijken

Bijdrager
    Bryan Ly

Nee ook geen composite

Moderator
    Mac Daddy

Dit had je zelf kunnen googlen, maar goed.
    http://www.loewe.tv/be-nl/products/connect-id/technical-data
    Bij aansluitingen staat dus mini-scart. Bij puntje 6 onderaan staat dat je dus een Loewe omzet kabeltje kan kopen.
    Hij heeft ook nog Mini VGA, maar geen idee of je daarmee ook op een manier naar de Playstation kan.

Maar goed. Makkelijkste is dus een omzet kabeltje van mini-scart naar normaal.

Bijdrager
    Bryan Ly

Euhm dus een mini-scart naar ??

Moderator
    Mac Daddy

Scart uiteraard.
    Vervolgens moet je naar composite, want dat zit in de Playstation. Maar als het goed is, heb je daarvoor ooit een omzet dingen bij je Playstation gekregen.

Dus samenvattend.
    1. Van Mini-scart naar Scart. Ik denk dat je dan wat lengte nodig hebt tussen PS en tv. 2. Een scart kabel. 3. Een omzet van scart naar composite.

Ik had ook ff snel verder gekeken, maar de prijzen voor zo’n mini-scart naar scart lopen nogal uiteen. Ik zie dat Samsung ook ooit zo’n systeem heeft bedacht. Wellicht is dat hetzelfde? Je kan een uiteraard een originele van Loewe zelf kopen, maar ik meld dit even omdat het wellicht in de kosten kan schelen.

Bijdrager
    Bryan Ly

Ok bedankt! Als het goed werkt laat ik het wegen!

Bijdrager
    SunKeeper

Ben ik even benieuwd hoeveel zo’n kabeltje weegt, nog nooit op gelet.:-D

Bijdrager
    Multimediaknaller

Bijdrager
    Bryan Ly

* weten

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.