16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    hiker

Playlist aanmaken, daarna nummers verwijderen uit bibliothee

Ik wil bepaalde nummers in een playlist vastleggen en ze daarna uit mijn bibliotheek halen (verwijderen), om te voorkomen dat deze nummers ook in de shuffle functie aan bod komen, b.v. mijn klassieke muziek.
    Kan ik dan een playlist ‘klassiek’ aanmaken en de klassieke muziek hierin plaatsen en die nummers daarna in de bibliotheek verwijderen en zitten ze dan nog wel in de playlist? :?

Moderator
    unSOUND

Nee, een playlist bevat namelijk zelf geen nummers, maar snelkoppelingen naar de nummers in de bibliotheek. Dus wis je ze in de bibliotheek, zijn ze helemaal weg, ook uit de playlist

Bijdrager
    hiker
    ”unSOUND”

Nee, een playlist bevat namelijk zelf geen nummers, maar snelkoppelingen naar de nummers in de bibliotheek. Dus wis je ze in de bibliotheek, zijn ze helemaal weg, ook uit de playlist

Das nou jammer, want het is niet tof als 98% van mijn muziek moderne muziek is en hij shuffled er plots een klassiek nummer doorheen. Is er een andere optie om mijn klassiek muziek uit de shuffle te houden?

Bijdrager
    maceddy

Als je bij je nummers ‘Genre’ hebt aangegeven, kun je een Smart Playlist aanmaken.

Daar alle nummers met ‘Klassiek’ (bijvoorbeeld) eruit laten en die lijst op Shuffle zetten.
    Iets als dit:

Bijdrager
    sannepanne

Ik begrijp het probleem niet. Je kunt die klassieke nummers toch in een bepaald genre gooien en vervolgens een slimme playlist maken, zodat dat bepaalde genre NIET wordt geslecteerd…

Bijdrager
    sannepanne

Oh maceddy, je was net wat eerder !

Bijdrager
    hiker
    ”maceddy”

Als je bij je nummers ‘Genre’ hebt aangegeven, kun je een Smart Playlist aanmaken.

Daar alle nummers met ‘Klassiek’ (bijvoorbeeld) eruit laten en die lijst op Shuffle zetten.
    Iets als dit:

Okee, da’s een oplossing, een playlist met het genre klassiek er uit. Voelt wel een beetje als omgekeerde volgorde, maar het werkt. Maar hoe kan ik nu een playlist in de shuffle-functie krijgen? Ik dacht dat de shuffle-functie enkel op alle nummers in mijn iPod van toepassing was.

Moderator
    unSOUND

Je kunt ook een playlist met shuffle afspelen hoor.

Bijdrager
    hiker
    ”unSOUND”

Je kunt ook een playlist met shuffle afspelen hoor.

Ja, dat begrijp ik inmiddels; maar hoe dan? In iTunes kan ik onder Regelaars de shuffle functie aanvinken, maar werkt dat dan door op de iPod?

Moderator
    unSOUND

Selecteer de afspeellijst, en klik linksonderin op het shuffle icoon,
    ( dat is de tweede van links ) , zodat hij blauw oplicht… Da’s alles.

( sorry, lees net dat het om de shuffle in de iPod gaat… )

Moderator
    unSOUND

Nee, dat moet je gewoon in je iPod aangeven.

iPod menu > instellingen > shuffle > nummers

Het shuffle icoon komt dan rechtsbovenin het scherm van je iPod te staan.

Bijdrager
    hiker
    ”unSOUND”

Nee, dat moet je gewoon in je iPod aangeven.

iPod menu > instellingen > shuffle > nummers

Het shuffle icoon komt dan rechtsbovenin het scherm van je iPod te staan.

Ja, maar met die instelling shuffled hij door alle nummers, maar toch niet door een aparte playlist? Daar gaat het mij juist om, dat ik via mijn iPod kan shuffelen in een playlist, waarbij ik bep. genres kan uitsluiten.

Moderator
    unSOUND

Je kunt de iPod toch een afspeellijst laten afspelen ?

En als je van te voren shuffle hebt aangezet, gebruikt hij dat bij alle playlists,
    en dan hoeft het niet van te voren aangegeven te zijn in iTunes.

Bijdrager
    hiker
    ”unSOUND”

Je kunt de iPod toch een afspeellijst laten afspelen ?

En als je van te voren shuffle hebt aangezet, gebruikt hij dat bij alle playlists,
    en dan hoeft het niet van te voren aangegeven te zijn in iTunes.

Owk, dus als ik in mijn iPod Instellinggen/ Shuffle/ Nummers aan zet, past hij dat ook toe op een playlist? Dan is het voor de bakker; met dank!

Moderator
    unSOUND

probeer het maar eens….

shuffle aanzetten op “nummers”.

als je vervolgens een playlist afspeelt, zou het shuffle icoon in beeld moeten staan.
    ( althans, zo werkt het bij mijn 3e generatie iPod wel… )

Bijdrager
    zebaz

Voor alle duidelijkheid: Zodra je die playlist geselecteerd hebt. Wanneer de playlist dus een zwartbalkje is geworden. DAN op play drukken. Dan shuffled hij de nummers in die playlist.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.