4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Mr. Macminded

plattegrond programmaatje

Hallo allemaal,

Kent iemand hier toevallig een programma voor de Mac om plattegronden mee te maken van bijv. kantoorafdelingen, gebouwen. huizen enz. Met de gebruikelijke lijntekeningen van bovenaf gezien

Thx

Mr. Macminded.

Moderator
    Adriaan Mol

Bijdrager
    Elstar

CAD-programma’s (zoals Vectorworks) zijn voor dit doel gemaakt maar het kan in principe met elk programma dat met vectoren werkt. Dus ook met Illustrator.
    Er bestaat trouwens een aantal gratis/shareware CAD-programma’s (in ieder geval voor OS9). Probeer het eens met ‘CAD’ of ‘vector’ in de zoektermen. Kan me herinneren dat er een Duits bedrijfje is dat een programmaatje had dat Cadworks heette.

Bijdrager
    Elstar

Herstel: CADintosh. Net even opnieuw gedownload vanuit Versiontracker.

Aardig programma van de makers van Graphic Converter. Doet voor zover ik kan beoordelen alles wat je van een simpel Cad-programma zou willen. Ziet er alleen een beetje knullig uit (maar wel stukken beter dan de versie die onder 9 draaide) en best veel spelfouten (scheet:? i.p.v. sheed:lol: ). En er zijn alleen 2d tekeningen mogelijk, plattegronden dus.
    Slechts 4.1 MB! En inmiddels niet meer geheel gratis, maar 29 euro (Vector Works kost minstens tien keer zoveel). Ben alleen benieuwd hoe de uitwisseling met grafische programma’s gaat.
    Voor af en toe een plattegrondje lijkt me dit een goed alternatief.

Er staan er nog twee tussen: JCad (kreeg 5 sterren, ga ik nu even bekijken) en RealCadd X (de grond in geboord, 1 a 2 sterren).
    Zullen wel vergelijkbaar zijn met Cadintosh.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.