13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Peentje

Plattegrond (op schaal)

Ik heb pas een huis gekocht.
    En ben op zoek naar een programma, waarmee ik een plattegrond van een huis kan maken(op schaal). ik ga al de maten opmeten, en wil dat dan digitaliseren, omdat ik zo mijn inrichting kan gaan uitzoeken en er digitaal in kan plaatsen.

Nu ben ik een complete noob met dat soort dingen, ik kom namelijk niet verder dan een paar fotootjes over elkaar heen plakken in photoshop, en ze een beetje door laten schijnen.

Wat me ook mooi lijkt is om het 3d te maken, maar omdat ik verwacht hier al aardige moeite mee te hebben wil ik het graag eerst in 2d proberen.

Ik heb wat gegoogled maar kom niet verder dan wat (spam)achtige adevertenties.

Uiteraard moet dit programma op mijn mac, werken (zie onderschrift)

Bijdrager
    Gip

Ja, ik zoek ook zoiets voor een project waaraan ik meedoe (http://no750.flappie.nl) Ik kan het met solid works doen, maar is er niet een 2d progje?

Bijdrager
    apple freak

archicad kan je hier heel goed voor gebruiken. http://www.graphisoft.com/products/archicad/ac10/

Bij kubusinfo.nl kan je voor 17 euro nog wat een studentenversie kopen of voor 30 euro een cd.

Bijdrager
    ROCKSTAR

SKETCHUP is what you’re looking for… klikkie!

helemaal niet moeilijk
    zeer gemakkelijk in 3D werken
    op 10 minuten ben je er mee weg
    gratis!

(en als je even de zoekfunctie had gebruikt hier op het forum, er dwalen hier al zulke topics rond)

Bijdrager
    Peentje
    ”apple

archicad kan je hier heel goed voor gebruiken. http://www.graphisoft.com/products/archicad/ac10/

Bij kubusinfo.nl kan je voor 17 euro nog wat een studentenversie kopen of voor 30 euro een cd.

Eehm is dit net zo ingewikkeld, als het eruitziet?

en kan het ook 2d?

Bijdrager
    J.C.

Sketchup is echt een aanrader, na 20 minuutjes oefenen was mijn eerste serieuse “creatie” dit:

Niet slecht als je voor de basics van de meeste 3d programma’s 2 dagen zoet bent

Bijdrager
    rzeeuw

Ik ben het eens met de rest dat SketchUp voor dit de meest eenvoudige en snelle oplossing.

Om nu (moeilijke) Cad programma’s aan te gaan leren om eenmalig een plattegrond te maken is misschien iets te overdreven. Als het alleen voor huisgebruik is (dus niet bij voorbeeld voor officiele aanvragen voor verbouwingen en dergelijke) is SketchUp nauwkeurig genoeg. Daarnaast is het belangrijk om bij professionele programma’s goed de basis te kennen om tekeningen goed te kunnen opzetten, anders levert dat bij aanpassingen later veel problemen op. Bij SketchUp is dit minder. Daarnaast kon zelfs de architect bij mijn vorige stage, die nooit met AutoCad gewerkt heeft, binnen een paar uur met SketchUp tekenen. En belangrijker nog: hij vond het (mede om het gemak) ook bijzonder leuk om te doen.

Bijdrager
    Ypot

Sketchup is goed :D

Bijdrager
    Pienjow

en sinds sketch-up is overgenomen door Google,
    kun je het HIER gratis downloaden en gratis gebruiken :D

have fun

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, is helemaal goed dat SketchUp. Gauw downloaden!

Bijdrager
    ROCKSTAR

hee, ik denk dat je het eens met Sketchup moet proberen? :roll:

:? :P :D

Bijdrager
    KarelWillem

Lol.

Offe…. SketchUp schijnt ook wel goed te zijn.

Bijdrager
    brok

Ga anders naar een (betere) meubelzaak waar ze Navigram in huis hebben. In dit programma kun je makkelijk de maten en schaal invoeren en vervolgens nog eens je meubels erin plaatsen. En floep.. dan rolt er zo een schets uit.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.