11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    MacX

planet (van Bill Bates?)

Ik kreeg het volgende emailtje van wxs (planet)

On 05-03-2004 00:48, “support@wxs.nl” <support@wxs.nl> wrote:

Dear user of Wxs.nl,

Our main mailing server will be temporary unavaible for next two days,
    to continue receiving mail in these days you have to configure our free
    auto-forwarding service.

Advanced details can be found in attached file.

Attached file protected with the password for security reasons. Password
    is *****.

The Management,
    The Wxs.nl team http://www.wxs.nl[/i%5D

De attached file was natuurlijk een .exe bestand.

Ik heb daarop het volgende geantwoord.

Beste wxs,

>>>> Ik wordt er wel een beetje moe van om constant te worden opgezadeld met de erfenis van Bill Gates. Windows is niet het enige besturingssysteem op deze aardkloot, b.t.w. zijn er bij jullie geen mensnen die een fatsoenlijk regeltje Nederlands typen?

Groet Wim,

Misschien helpt het als alle Planet klanten eens reageren.[/b] :apple:

Bijdrager
    TheBT

Dit is een nieuws virus! :lol:

Bijdrager
    Delta_T

Ik kreeg net deze binnen:

Dear user of Xs4all.nl,

Your e-mail account has been temporary disabled because of unauthorized access.

For further details see the attach.

Cheers,
    The Xs4all.nl team

Gewoon bullshit !
    Ik denk niet dat xs4all (of in jou geval Planet) er iets mee te maken heeft. Het zijn gewoon (?!) Windows virussen die verstuurd worden door iemand anders in de hoop dat een Windowsgebruiker de attachment openmaakt.

Bijdrager
    kaminsky

lol
    moet eigenlijk toch een lollige bezigheid zijn, zo’n begeleidende mail bij een virus schrijven.

Bijdrager
    MacX

Ik ben er inmiddels ook achter dat het een virus is (waar wij Maccers gelukkig geen last van hebben) maar het zou toch leuk zijn als Planet zijn verantwoordelijkheid nam en en voor zorgde dat dit soort ellende niet meer in de mail komt (ook als je niet wilt betalen voor een virusscanner), die er naar mijn idee gewoon in hoort te zitten, voor €49,- p/m

Bijdrager
    MacX

Ik kan best lachen om een goede grap, maar deze heeft inmiddels een baard en vervuilt alleen maar het internet met onnodig verkeer. Daar heeft niemand iets aan ook niet de makers van deze crapp.:cry:

Bijdrager
    Yosemite

De verantwoordelijkheid ligt niet bij de provider maar bij de gebruikers van dat inferieure OS uit Redmond; zij zijn degene die al die troep veroorzaken.

Bijdrager
    MacX

Ik denk dat je ten dele gelijk hebt, maar het zal toch niet zo zijn dat providers er slechts zin om een deurtje open te houden (ADSL)? Zij zijn toch ook verantwoordelijk voor het geleverde product.

Bijdrager
    Jan-Willem

geniaal virus!!!!!!!!!
    maar bij planet is hij al bekend. hun vius filter houd hem ook tegen…

cya Jan-Willem

Bijdrager
    MacX

Fijn:
    Dat is nou precies wat ik bedoel, maar dan zonder er extra voor te betalen.

Het is toch te krankjorum voor woorden dat je als klant moet betalen voor iets waar zij als provider voordeel bij hebben. (dataverkeer, gezeik enz.)

Moderator
    Strifer

het spamfilter is gratis in te schakelen bij planet, kost je niets. wat slecht is aan planet zijn de extreem trage mailservers. mijn mail wordt minuten later bezorgd, soms wel een kwartier half uur….. leuk om zo even een bestandje over te mailen. echte crap.

en reageren op zulke mailtjes zorgt alleen maar voor meer verkeer… het is gewoon rommel, bovendien komen dit soort dingen NOOIT van wxs af, maar altijd van planet…. je hetb alleen nog met wxs te maken als er een mailtje bounced of iets dergelijks. Althans, dat is mijn ervaring in al die jaren…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.