29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    Lutjemac

planet onleesbare factuur

Hallo medemaccers,

Deze vraag zal al wel gesteld zijn op dit forum maar kan het niet vinden met zoeken.
    Sorry :oops:

De factuur die ik vandaag via mail ontvangen heb van Planet is onleesbaar in mail en ook in thunderbird. ook in webmail met safari en firefox is het onleesbaar.

Graag een oplossing met vriendelijke groeten
    LutjeMac

Bijdrager
    Dick de Roos

Hetzelfde is het geval bij Het Net, volgens mij ook Planet en waarschijnlijk bij alle KPN-gerelateerd providers.
    KPN c.s. is dus een provider die knoeiwerk maakt van de rekeningen.
    Ik zal ze (Het Net) weer eens proberen een berichtje te sturen, maar het benaderen (per e-mail) van dit soort organisaties valt om den drommel niet mee. :x

Bijdrager
    Emiel

Zelfde hier. Een echte oplossing heb ik niet voor je maar je kunt eventueel inloggen via de website van Planet en de facturen online bekijken.

Bijdrager
    hansenonline

met die nieuwe software maken ze het makkelijker, ja voor windows!
    kreeg een brief waarin stond dat ze gemaild hadden, een mail is nooit aangekomen en de rest van de facturen zijn onleesbaar.

Bijdrager
    Dinkum

M.S. Entourage kan ‘m wel openen. Alleen Mail niet.

Bijdrager
    Lutjemac
    ”Emiel”

Zelfde hier. Een echte oplossing heb ik niet voor je maar je kunt eventueel inloggen via de website van Planet en de facturen online bekijken.

Hallo,

bij Inloggen (webmail) zijn de facturen nog onleesbaar in safari en firefox ook in windows via de pc van mijn vrouw. Maar in IE zijn ze wel leesbaar.

bedankt voor het meedenken.

mvg Lutjemac

Bijdrager
    Emiel

Hoi Lutjemac.

Ik bedoelde eigenlijk niet via webmail maar via het gebruikersdeel van de site. Je kunt daar komen door naar http://www.planet.nl te gaan en dan rechtsboven op “mijn gegevens” te klikken. In de pagina die dan verschijnt kies je (halverwege de pagina) “persoonlijke gegevens” waarna u kiest voor “inloggen”. Wanneer u uw gebuikersnaam en wachtwoord heeft ingevoerd verschijnen er links een aantal opties waaronder “Facturen”.

Succes.

Bijdrager
    Lutjemac

Hoi Emiel,

Hartelijk dank, dit is een oplossing :apple:

En…. ik kan de factuur zelfs uitprinten (wel langzaam) maar daar is mee te werken.

8) 8) mvg en een prettige avond LutjeMac.

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”Emiel”

Hoi Lutjemac.

Ik bedoelde eigenlijk niet via webmail maar via het gebruikersdeel van de site. Je kunt daar komen door naar http://www.planet.nl te gaan en dan rechtsboven op “mijn gegevens” te klikken. In de pagina die dan verschijnt kies je (halverwege de pagina) “persoonlijke gegevens” waarna u kiest voor “inloggen”. Wanneer u uw gebuikersnaam en wachtwoord heeft ingevoerd verschijnen er links een aantal opties waaronder “Facturen”.

Succes.

Is natuurlijk wel leuk op die manier maar ze moeten hun werk gewoon goed doen.

Bijdrager
    Snert

Wat waren ze trots bij Planet. Mail na mail kreeg ik. “Er ging wat veranderen. Een heel nieuw factureringssysteem”.

Mijn factuur lijkt wel de binnenzijde van een envelop waar je je pincode in krijgt. Een grote letterbrij……..

Bijdrager
    Smitty

Ik heb een mailtje gestuurd naar planet internet met een klacht over de slechte leesbaarheid van hun factuur. Een gedeelte van hun antwoord:

1. Waarom krijg ik een onduidelijke factuur?
    In verband met de overstap naar een nieuw facturatiesysteem zijn de e-mail specificaties niet in de correcte lay-out verzonden.
    Wij zullen ervoor zorgen dat dit probleem zo spoedig mogelijk wordt verholpen zodat u in het vervolg de factuur wel correct ontvangt. U kunt uw factuur ook via ‘Mijn gegevens’ op onze homepage uitprinten. U kunt hier de desbetreffende factuur opvragen en volgens de bedoelde lay-out afdrukken.

Ze zijn er dus mee bezig… we zullen zien.:?

Bijdrager
    Walkingfingers

zal wel ergens 2007 of zoveel later worden

Bijdrager
    GetaMac

Hier heb ik ook last van en ook het “Mijn gegevens” gedeelte van Planet Internet ziet er niet echt netjes uit in Safari. Ondertussen een mail gestuurd naar Planet Internet over de 2 punten.

Bijdrager
    TonE

Weken geleden hier ook al over geklaagd, heb niet eens antwoord gekregen.
    Omslachtig gedoe om via inloggen op die site een correcte factuur voor m’n boekhouding te krijgen.
    Dit moet toch binnen een uur veranderd kunnen worden! Lekker bedrijf…:x

Bijdrager
    GetaMac

En dan ook nog eens € 1,10 durven te vragen voor een factuur per post.
    Gaat lekker daarzo. Wat is het ook moeilijk om je emails en website in correct (X)HTML te programmeren. :x

Ik wacht even hun reactie per email af. Mochten ze geen actie ondernemen, is het dan misschien een idee om de krachten te bundelen en gezamenlijk een klachtenbrief te sturen?

Bijdrager
    forum romanum

Ik zit al ongeveer vanaf het prille begin bij Planet en zie de service de laatste twee jaar hollend achteruit gaan.
    Ik heb dit jaar al eindeloos over de factuur (die ik zakelijk nodig heb) geklaagd – via mail en telefoon – nog niks opgelost. Wordt van kastje naar de muur gestuurd.
    Dus collectief klagen: graag.

Bijdrager
    GetaMac

Oke, ik zal z.s.m. een online petitie hiervoor maken.
    Samen staan we immers sterk.

Bijdrager
    Arwins667G4

Hieronder het antwoord wat ik al voor de vierde keer op rij krijg:

“Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

In verband met de overstap naar een nieuw facturatiesysteem zijn de e-mail specificaties nog niet in de correcte lay-out verzonden. De oplossing van het probleem blijkt voor de technici lastiger dan verwacht.

Wij begrijpen dat het vervelend is om te moeten wachten op de oplossing. Wij doen ons best om het probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen, zodat u in het vervolg de factuur wél correct ontvangt. ”

Elke keer als ik zo’n flutfactuur binnenkrijg stuur ik een mailtje terug met “Hoe staat het met [Incident: 060714-000531] – [Incident: 061019-000902]? Hebben jullie hetzelfde nummer?
    Schandalig dat er na 4 maanden nog niets veranderd is. Het ligt gewoon stil. Laat ze dat dan zeggen!

Dus allemaal maandelijks mailen naar Planet .:evil: :evil:

Kom maar op met die petitie.

Bijdrager
    TonE
    ”Arwins667G4″

De oplossing van het probleem blijkt voor de technici lastiger dan verwacht.

zzz zzz

Bijdrager
    forum romanum

Hier ook voor de zoveelste keer zelfde antwoord.

Bijdrager
    Christos

Volgens is het een probleem van KPN:
    Naast de onleesbare layout zijn alle mails van KPN «junkmail» gemerkt, zelf als Mail in «training filtering» is geschakeld.

Bijdrager
    Smitty

Zojuist nog maar weer eens een boos mailtje gestuurd, alhoewel ik er erg weinig verwacht.

Bijdrager
    Arwins667G4

Goh, alweer 2007: nog steeds geen verandering. Vandaag weer een onleesbare factuur gekregen van Planet en gelijk weer gereageerd. Erg jammer dat Apple gebruikers bij Planet niet serieus worden genomen.

Bijdrager
    forum romanum

Bijna weer een half jaar verder…
    Nog niks opgelost. Fijn de zegeningen van automatisering.
    En inmiddels wordt m’n klachtenboek rond Planet steeds dikker – met nog veel meer doffe ellende.

Bijdrager
    jf

Haha, ik zie deze nu pas. Hier exact hetzelfde probleem, het gekke is echter dat het ook in Windows niet alles is.

Sterker nog: vandaag op mijn werk probeerde ik op mijn windows laptop de factuur die ik in mijn webmail tevoorschijn had getoverd, uit te printen en daar maakte hij precies dezelfde letterbrij van als op m’n mac.

Kortom: ze proberen er wel een mooie grafische factuur van te maken, maar laat ze alsjebleift gewoon een platte tekstfactuur versturen, dan werkt het tenminste overal.

Bijdrager
    Lutjemac

Hoe en wie wil onze krachten bundelen om te verzoeken om de web standaarden aan te houden of ons (gedupeerden) een factuur per post te sturen GRATIS ivm de problemen.
    Het is toch van de gekke dat ze daar niets aan willen doen, misschien radar of de consumentenband of Kassa consulteren???

mvg LutjeMac

Bijdrager
    Stro
    ”Smitty”

Ik heb een mailtje gestuurd naar planet internet met een klacht over de slechte leesbaarheid van hun factuur. Een gedeelte van hun antwoord:

1. Waarom krijg ik een onduidelijke factuur?
    In verband met de overstap naar een nieuw facturatiesysteem zijn de e-mail specificaties niet in de correcte lay-out verzonden.
    Wij zullen ervoor zorgen dat dit probleem zo spoedig mogelijk wordt verholpen zodat u in het vervolg de factuur wel correct ontvangt. U kunt uw factuur ook via ‘Mijn gegevens’ op onze homepage uitprinten. U kunt hier de desbetreffende factuur opvragen en volgens de bedoelde lay-out afdrukken.

Ze zijn er dus mee bezig… we zullen zien.:?

Ik heb hetzelfde antwoord begin vorig jaar gekregen… Kansloos!

Bijdrager
    isandy

Hier hetzelfde probleem en verspreid over 1 jaar 4 x hetzelfde antwoord als bij de anderen.
    Maarrr, ik ben al lang al blij; ein-de-lijk doet mijn telefoonaansluiting het (lag er zonder duidelijke oorzaak sinds februari uit).

Nu dus nog leesbare facturen en de 150,- die ik een jaar geleden heb betaald voor een gratis modem retour en dan ben ik bijna tevreden over Planet/KPN. :|

Bijdrager
    snakeduh

Ja hoor, ook met een PC al een jaar onleesbare facturen en totaal geen reactie van planet. Heb eens naar de broncode gekeken van zo’n onleesbare email-factuur, de html opmaak naar Dreamweaver gekopieerd en met 1 kleine toevoeging alles leesbaar gemaakt.
    Het gaat om de regel:
    <style type=”text/css”>
    <!–
    span {padding:0px;position:absolute;}

Voeg hier
    width:750px;
    aan toe en alles is leesbaar.
    Dan wordt de code dus:
    span {padding:0px;position:absolute;width:750px;}

Ik heb dit planet ook maar weer gemaild. Geen idee of de oplossing zo simpel is, ik ben geen webdesigner, maar ze zullen toch wel een webdesigner hebben die er even in kan duiken? Laten we hopen. Mocht ik van PLanet antwoord krijgen dan laat ik het weten.
    groeten!
    Ans

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.