4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    zeemeeuw

plakken van tekst vs “opgeslorpte” regel eronder

_
    Hallo:)

Als ik in teksteditor, of bv in een reactie op een forum ed… een gekopieerde tekst plak, dan ‘verdwijnt’ de lege regel onder de geplakte tekst.

Om het mss wat duidelijker voor te stellen :

xxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxx
    ………………….. –> open regel
    xxxxxxxxxxx

Als ik dan iets plak, wordt het :

xxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxx
    oooooooo–> open regel opgeslorpt
    xxxxxxxxxxx

ipv :

xxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxx
    oooooooo
    ………………….. –> open regel
    xxxxxxxxxxx

=> De eerstvolgende regel onder de tekst die je plakte, die vrij was, wordt ahw mee opgeslorpt.

(Als er geen lege regel staat, komt de tekst van eronder gewoon vlak achter het geplakte tekstgedeelte)

Op zich is het maar een kwestie van even enter klikken na de geplakte tekst, en heb je weer je lege regel(s), maar het zou toch handiger zijn (wordt er nogal vaak mee geconfronteerd) dat het meteen na plakken in orde zou zijn , en er dus gewoon geplakt werd zonder de regel-ordening van het veld waar je het inplakt, verandert :innocent:

Heeft iemand een idee wat je ervoor moet instellen ?
    Heb al gekeken bij de voorkeuren en de teksteditor help ed.., maar vind het niet daarbij terug

Alvast bedankt:)
    _

Bijdrager
    Geedee

Ik snap ‘m niet helemaal, maar mss moet je de lege regel in het origineel mee selecteren en dan kopieĆ«ren/knippen en plakken.

Bijdrager
    Elmo1608

Ligt eraan hoe je het geselecteerd hebt. Als je bij de selectie geen regeleinde meeselecteerd (je moet een [enter] gewoon als een character zien) dan wordt deze ook niet weergegeven in het doelbestand.

Bijdrager
    zeemeeuw

Bedankt voor jullie reacties:)

@ Geedee :

maar mss moet je de lege regel in het origineel mee selecteren en dan kopieƫren/knippen en plakken.

dat zou ik kunnen proberen ja, maar helaas gaat at dan weer niet bij plakken van gekopieerde snelkoppeling van linkjes ed.. en vaak heb ik het voor dergelijke dingen juist nodig

of als ik bv nu jouw reactie kopieer (voor in de quote), daar staat al geen regel nog onder bij .. dus helaas gaat het vaak ook niet met een extre regel erbij te kopieren :oops:

@ Elmo1608 :
    Met wat jij zegt, viel mn oog op dat wanneer ik klik op de plaats waar geplakt moet worden, de hele regel geselecteerd is. (was me voorhene niet zo ogevallen)
    Die wordt dus idd als 1 teken gezien ipv 1 plekje op het begin van de regel, wordt de hele regel gezien als plek om het gekopieerde op te plakken

wschl ligt het dan daaraan, maar hoe krijg ik het zo, dat bij een klik op een plek in mijn teksbestand ed.. niet de hele regel geselecteerd wordt ? :)

ter illustratie (klikbaar) :

[URL=http://serv4.imagehigh.com/view.php?id=15581_20_35_49__30_07_2006.jpg&path=/imgs/// ][/URL]

[size=7:78a23d390d](groot bestand wegens volledig scherm bij timer optie )[/size:78a23d390d]

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.