7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jos robijn

Plaatsen van beelden in InDesign

Bij het veelvuldig plaatsen (lees veel beelden) in InDesign was er in OS9 een mooie optie die bij het importeren het laatste beeld aangaf in het importvenster.

In OSX word ik iedere keer teruggestuurd naar de bovenkant van de lijst. Als ik dan 200 beelden moet importeren dan moet ik iedere keer naar bebeden scrollen om bij het eerstvolgende beeld te kunnen komen.

In OS9 werd er vanaf het laatst geïmporteerde beeld gewerkt.

Is dit in OSX ook mogelijk, of eventueel met een extensie?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Gauloises

Je kunt natuurlijk ook vanuit de finder je beeld met “drag & drop” in je InDesign doc. importeren. Misschien niet helemaal wat je bedoelt, maar is een alternatief.

Bijdrager
    walterb

Ik zet bij veel beelden m’n venster altijd in kolomstand, als ik dan plaats doe, staat altijd de laatst geimporteerde aktief.
    Kijk misschien ook bij je weergave-opties, misschien staat de volgorde op datum standaard?

Bijdrager
    Deskman

Gewoon drag & drop gebruiken. Als je een basispagina hebt gemaakt met bijv kadertjes en je sleept het beeld op dat kader (ook als het nog gelockt is) dan komt het er keurig in te staan.

Ook drag en drop vanuit andere applicaties, zoals iView gaat als een tierelier. Het is een manier van werken waar je wellicht aan moet wennen, maar het is veel sneller (minder handelingen).

Bijdrager
    jos robijn

Wel de laatste map maar niet het laatst ge├»mporteerde file…

Bijdrager
    jos robijn

Drag and drop werkt wel maar je maakt een nieuw illustratie kader waarbij het beeld 100% wordt geplaatst. Ik wil in een bestaand kader een volgende foto plaatsen met behoudt van schaling.

Bijdrager
    Deskman

Daarom: basispagina maken met kaders, beeld daarin slepen, dan is het gekaderd, maar inderdaad wel op 100%. Met een van de ‘fit’ functies (apple-alt-shift-e) wordt het geschaald.

Dat is binnen ID de makkelijkste manier.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.