10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Junnio

Plaatsbesparing

Hey,

Ik heb thuis een vaste pc en een laptop. Al mijn nummers staan op de vaste computer, gesynchroniseerd met mijn iPod (30Gb 5.5G). Ik heb nogal weinig plaats op de HDD van mijn laptop, dus ik zou graag een methode willen om nummers van mij iPod af te kunnen spelen zonder ze naar mijn HDD te moeten kopieren. Ook zou ik ze willen kunnen gebruiken in Virtual DJ (een DJ programma). Ik weet dat je via de functie ‘onzichtbare mappen weergeven’ aan je nummers kan geraken, maar deze hebben zeer gekke namen. Ik zoek dus niet naar een programma dat de nummers van de iPod naar mijn HDD kopieert, maar ik zoek een programma dat de nummers van mijn iPod in een lijst zet met de correcte namen, MET functie om te gebruiken.

Ik zoek dus exact hetzelfde als iTunes, met het enige verschil dat je in iTunes niet aan de bestanden op je iPod kan, en ik wil dit wel kunnen (zonder ze te hoeven kopiëren dus). Ik werk met Windows dus ik ben niet zeker dat jullie me kunnen verderhelpen, maar ik kan altijd een poging wagen hé :D!

Bedankt!

Bijdrager
    Bolle1961

ik denk dat Songbird wel kan wat jij wilt
    http://getsongbird.com

Bijdrager
    Pieterr
    ”Junnio”

ik zou graag een methode willen om nummers van mij iPod af te kunnen spelen zonder ze naar mijn HDD te moeten kopieren.

Hoe wil je ze afspelen dan? Op je laptop? Als je laptop een “line in” (audio ingang) heeft, zou je een kabeltje van je iPod naar je line-in kunnen gebruiken, en dan een programma gebruiken wat je “line-in” signaal weergeeft (bv Audacity).

Makkelijker is om met een van de vele programma’s die daarvoor beschikbaar zijn, de betreffende tracks van je iPod af te halen en op je laptop te zetten. Zodra je de tracks (met die gekke korte namen) in iTunes importeert, krijg je de complete namen (artiest, titel, album) weer terug, tenminste als de ID3 informatie klopt. Daar heb je dus alleen iTunes (ook voor Windows beschikbaar) voor nodig.

Bijdrager
    The JM

Met mijn oude iPod (4G) kon ik trouwens wel afspelen in iTunes. Dat is een hele tijd geleden, dus ik kan niet garanderen dat het nu ook werkt. Ik had toen het automatisch synchroniseren uitgezet en dan waren de nummers in iTunes op de iPod niet grijs, dus aanklikbaar. Je zou het kunnen proberen of dat nu nog steeds zo geldt.

Moderator
    unSOUND

Dus alles op de iPod en niks op de computer ?

Erg slim…

Vooral als je iPod kapot gaat of gestolen wordt, dan ben je alles kwijt.

Bijdrager
    Pieterr

Daar heeft ie wel aan gedacht:

”Junnio”

Ik heb thuis een vaste pc en een laptop. Al mijn nummers staan op de vaste computer, gesynchroniseerd met mijn iPod (30Gb 5.5G).

Moderator
    unSOUND

Tja, dan moet je je iPod gewoon instellen op handmatig gebruik. Dan gooi je vanaf de vaste computer alles op de iPod, en kun je op de notebook alles vanaf de iPod spelen…

Bijdrager
    kaassouffle

Ik kan gewoon mijn iPod aansluiten en de nummers daar van spelen in iTunes..
    (Ze gebruiken in virtualDJ kan ik niet testen, heb vdj niet)

Bijdrager
    The JM
    ”unSOUND”

Tja, dan moet je je iPod gewoon instellen op handmatig gebruik. Dan gooi je vanaf de vaste computer alles op de iPod, en kun je op de notebook alles vanaf de iPod spelen…

Ah kijk, het kan dus nog.

Bijdrager
    Pieterr
    ”The

Ik had toen het automatisch synchroniseren uitgezet en dan waren de nummers in iTunes op de iPod niet grijs, dus aanklikbaar. Je zou het kunnen proberen of dat nu nog steeds zo geldt.

”unSOUND”

”kaassoufflee”

Ik kan gewoon mijn iPod aansluiten en de nummers daar van spelen in iTunes.

Net getest met m’n (volle) iPod touch op een Mac met (een vrijwel lege) iTunes, en verdomd, zo simpel is het!:-)

Gracie Tutti.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.