4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    mcjack

Plaats selecteren op landkaart in album iPhoto 11

In iPhoto 9 was het mogelijk om in een fotoalbum een kaart te selecteren waarop je dmv plaatsen je vakantie kon tonen, dit lukt nu ook nog maar als een plaats er niet bij staat, kon in iPhoto 9 dmv een speld te plaatsen een plaats toevoegen.
    In iPhoto 11 is dit niet meer of ik kan het niet vinden?
    Kan iemand mij hiermee helpen?

Mvg Jack

Bijdrager
    Rolf

je kon in 9 maar ook in 11 gewoon een plaatsnaam intikken, en dat gaat de google maps / teleatlas functie zoeken en de gevonden naam toevoegen aan je foto(s). Gewoon in de kopregel van het ‘plaats’ kader de naam intikken (in de info functie binnen iPhoto 11, rechtsonder)

Bijdrager
    mcjack

Ik bedoel niet het toevoegen van een plaats aan een foto maar als in een fotoalbum als layout een landkaart kiest, dan kun je hier plaatsen op selecteren door het toevoegen van plaatsen maar als een plaats niet in de database voorkwam dan kon je dmv google een speld plaatsen op die locatie en als nog toevoegen.
    Maar in iPhoto 11 kan dat niet meer of ik kan het niet meer vinden.

Mvg Jack

Bijdrager
    Rolf

OK, dat duurde even ik je vraag precies doorhad, maar ik weet niet of je kan helpen. Ik heb in mijn laatste geplande album even gekeken hoe dat zou moeten. Als ik als layout ‘map’ kies, dan pakt ie de plaats die ik bij de foto’s had toegevoegd (via de eerder gemelde procedure).

Als ik echter een plaats wil toevoegen (en dan dus IN de layout van een pagina IN het geplande fotoalbum) dan gebeurt in feite hetzelfde. Dan gaat ie gewoon een plaats zoeken afhankelijk van de lettertekens die ik invoer…..ik geloof niet dat ik de optie krijg een speld te plaatsen…..hij wil tekstuele invoer, dan dan gaat ie op zoek naar de juiste plaats. En in mijn geval vindt ie die ook.

Maar als jouw plaats niet in de lijst voorkomt…. dan zou je dus een speld willen prikken….mmmm….vaag meen ik me iets te herinneren uit ’09….maar hier…?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.