9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    bennie

Plaatjes uit omnigraffle voor in powerpoint

Hallo allemaal,

Ik wil graag uit een omnigraffle een veelvoud aan afbeeldingen kopiëren en plakken in powerpoint, zodat ik ze daar verder kan bewerken. Helaas kan ik ze dan niet allemaal tegelijk kopiëren en plakken, want als ik dat doe wordt het in powerpoint als 1 grote afbeelding weergegeven die niet mee te bewerken is. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast dank voor de suggesties!

Groet,
    Ben

Bijdrager
    bouncer

Ik heb standaardversie 5.2.3. Wat jij wil is mij nog nooit gelukt. Vraag me dus af of het kan. Beste is dit bij Omnigroup na te vragen.
    Snel kopiëren en plakken van Omnigraffle objecten gaat redelijk snel; zeker als je twee windows (Omnigraffle en PPT) naast elkaar open zet
    Je overigens moet niet vergeten dat Omnigraffle een tekenpakket is en Powerpoint een presentatiepakket.

Bijdrager
    bennie

Hoi Bouncer,

Dank voor je reactie. Ik ga het even navragen bij Omni dan maar.
    Het zijn idd twee andere pakketten. Maar dat neemt niet weg dat er bij mij toch behoefte is om het uit te wisselen…dus als het kan. zal het mij mooi uitkomen.
    :D

Groeten,

Ben

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik snap helemaal niet waarom je een OmniGraffle project naderhand nog eens in Powerpoint wil bewerken. Wat moet er nog veranderen dan, buiten het formaat en de plaatsing?

Zelf exporteer ik al m’n tekeningen altijd als PNG, na ze in het bronpakket te hebben geoptimaliseerd. Powerpoint of keynote is er alleen nog om de slides te maken en vertonen.

Bijdrager
    bennie

Hai cailin,

Het is voor een iemand die geen OG heeft. Zij wil andere combinaties van die figuren maken (herschikken) in powerpoint. daarvoor is het nodig dat deze figuren afzonderlijk van elkaar worden geëxporteerd.

Bijdrager
    iep

Bespaar je de moeite van het navragen, er is geen applicatie die dit ondersteund tenzij het om applicaties van dezelfde fabrikant gaat (denk bijv. aan Microsoft Office). Je kunt het ook anders zien: als je in bijv. powerpoint nog je data moet gaan bewerken dan heb je gewoon te vroeg of verkeerd geëxporteerd;)

Bijdrager
    bouncer

Heeft die andere persoon de beschikking over Visio? Als dat zo is kun je, mits je Omnigraffle Pro hebt, exporteren naar Visio.

Bijdrager
    johnkeates

Je kan die andere persoon ook een demo voor omnigraffle sturen of laten downloaden.
    En je kan ook gewoon Keynote gebruiken i.p.v. PowerPoint; mooier en makkelijker.

Geblokkeerd
    Anoniem

Of je exporteert zelf de individuele onderdelen van het OGraffle project. Dan kan ze met PNGtjes slepen zoveel ze wil. Dat is veelzijdiger dan wanneer je stukken van de OGraffle tekening in Excel naar d’r toe stuurt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.