25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager

Plaatjes kopiëren en plakken

Hallo!!

Kan iemand mij helpen, ik heb nog maar kort een Mac Book en heb altijd met microsoft gewerkt.
    Nu lukt het me niet om plaatjes van google of gewoon van een site te kopiëren en te plakken in Word.

Kan iemand mij hepen ik heb dit nodig voor school.

Groetjes Irma

Bijdrager
    stavos

Welkom.
    Cmd-C en Cmd-V is wat je zoekt (ipv Ctrl-C en Ctrl-V onder Windows).
    Een plaatje vanaf internet opslaan en vervolgens in Word slepen kan ook.

Op http://macmiep.nl/ kan je een hele hoop tips vinden voor nieuwe Mac gebruikers.

Bijdrager
    Vinhelper

Welkom op OMT en bij Mac OS X:wink:

Over Word en plaatjes kopiëren: daar is laatst nog over geschreven en dat ligt duidelijk aan Word, en niet aan Mac OS X.

Kijk ook eens op AppleTips, even zoeken met de zoekbalk als je over een specifiek onderwerp iets wilt weten.

Bijdrager

Bedankt voor je reactie, maar dat is wat ik al telkens heb geprobeerd en het slepen gaat ook niet. Zou dit iets met bepaalde instellingen te maken hebben?

Groetjes Irma

Bijdrager
    Vinhelper

Hm, vreemd…:slant:

Op de afbeelding: ”Kopieer afbeelding”……

Edit: Huh, krijgen we nou???? Nu werkt het bij mij ook niet meer.:cry:

Ik ga even zoeken hoe dit zit.

Edit2: Er is in dat stomme Word geen andere mogelijkheid dan de afbeeldingen op je bureaublad te plaatsen (”Bewaar afbeelding op bureaublad”)

en vervolgens in Word bovenaan ”Insert” (”Invoegen”)

en dan ”Picture” (”Afbeelding”) > ”From file” (”Uit bestand”) en dan het plaatje kiezen.

Zo zou het moeten lukken.:thumbsup:

Bijdrager

haha gelukkig ligt het niet aan mij hoop ik:sarcastic:

Vind het al zo raar moet toch juist allemaal makkelijker gaan met een Mac??

Ben benieuwd of het je gaat lukken..

Bijdrager
    stavos

Ik heb geen Word geïnstalleerd hier (geen MS op mijn Mac), maar een afbeelding opslaan en vervolgens invoegen in een document moet toch gewoon lukken?

Bijdrager
    Vinhelper

Klopt, ik heb mijn vorige post even aangevuld.

Wist het zelf ook even niet meer, maar nu wel.:wink:

Bijdrager

Tot nu toe komt er alleen de link in word te staan…

Ik blijf volhouden:sarcastic:

Bijdrager
    mowat

Ik heb er geen probleem mee . Ik houd naast het venster van mijn browser ( firefox) altijd een strook van enkele cm breed zichtbaar van mijn bureaublad. Als ik ergens iets zie op het net , bv. een foto op tekening dan sleep ik die gewoon naar het bureaublad.
    Als je dan nadien Word ( of een ander programma) opent kan je die afbeelding er gewoon inslepen.

Zojuist ook even geprobeerd vanuit Safari. Geen probleem , werktperfect , zowel voor tekeningen , foto’s als andere te kopieren objecten.

Bijdrager
    1984
    [email protected] op 29 september 2010

het slepen gaat ook niet. Zou dit iets met bepaalde instellingen te maken hebben?

Tijdens het slepen moet je wel de linker muisknop ingedrukt houden.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het gáát ook gemakkelijker met een Mac. De dwarsligger hier is Word. Vreemd is dat niet, want Windows gebruikers zijn omgekeerd niet zo gecharmeerd van de Windows versies van Safari en QT. Je moet gewoon iWork aanschaffen. Om de prijs (€79) hoef je het niet te laten, en het werkt veel makkelijker dan dat MS Office.

p.s: uiteraard zijn wij hier allemaal brave mensen :innocent: , maar toch zou ik je willen aanraden niet je e-mail adres in je gebruikersnaam te vermelden.

Bijdrager
    Eelke

OT: Irma, als je gevrijwaard wilt blijven van spam, zou ik als ik jou was je e-mailadres even uit je nickname halen..

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het probleem is dat Word in feite een Windowsprogramma is. Daar bedoel ik niet mee dat je de Mac-versie op een Windowscomputer zou kunnen draaien, maar dat het in feite bijna alles op de Windowsmanier doet in plaats van de Macmanier: open maar eens een stuk tekst in Word en druk op de ?-toets op je toetsenbord; doe daarna hetzelfde in bijvoorbeeld Teksteditor … Of kijk naar de namen van de menu’s: “Bestand,” “Bewerk,” “Opslaan,” “Afdrukken” enz. in plaats van “Archief,” “Wijzig,” “Bewaar,” “Druk af” e.d. Gevolg van dit alles is onder meer ook dat dingen die wel werken in zo’n beetje elk “echt” Macprogramma dat niet altijd doen in Word, waaronder bijvoorbeeld kopiëren en plakken van afbeeldingen.

Ik sluit me aan bij wat al eerder gezegd is: probeer Pages eens uit. Dat is wel minder uitgebreid dan Word, maar ik vermoed dat je het grootste deel van de “ontbrekende” functies toch niet gebruikt, en het werkt een stuk lekkerder als je het mij vraagt.

Bijdrager
    Dick de Roos

Het kopiëren/slepen en plakken van “gewone plaatjes” in Word gaat wel op de normale manier.
    Maar vanuit een browser gaat het dus alleen als het plaatje eerst op de HD wordt geplaatst en dan wordt ingevoegd in Word, zoals Vinhelper al schreef.
    Onthou wel waar je het plaatje “even’ plaatst, want anders zoek je je er later weer rot naar.:wink:

Bijdrager
    bouncer

Afbeeldingen kunnen rechtstreeks (vanuit internet) in Word geplakt worden.
    Gaat als volgt:
    – Kies “kopieer afbeelding”
    – In Word: Kies “Plakken Speciaal”
    – Kies ” Afbeelding”

et voila

N.B.
    – In Powerpoint gaat het iets anders. Kies daar gewoon “Plakken”.
    – In Excel zelfde als bij Word.

Bijdrager
    mowat

Ja dat klopt Bouncer ,
    zoals ik boven al aangaf , slepen kan ook eenvoudig , via het bureaublad bv. , maar kopieren en Bewerken/plakken speciaal /als afbeelding gaat ook. Gewoon plakken niet.
    Op de versie voor windows wordt plakken speciaal trouwens voor veel meer zaken gebruikt dan op de versie voor Mac.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Bouncer op 30 september 2010

Afbeeldingen kunnen rechtstreeks (vanuit internet) in Word geplakt worden.

Dit werkt dus alleen niet wanneer je bijvoorbeeld een stuk tekst met afbeeldingen op een webpagina selecteert en dan plakt in Word — een paar dagen geleden heb ik dat geprobeerd na een vraag van iemand (zie de link in het eerste antwoord van Vinhelper hierboven) en welke soort Plakken of Plakken Speciaal ik ook probeerde, Word weigerde de afbeeldingen mee te nemen.

Bijdrager
    mowat

Jakko ,
    tekst en afbeeldingen in Word plakken doe ik als volgt.
    Ik heb mijn schermafbeelding/selectie toegekend aan toets F19 op mijn toetsenbord zodat ik niet altijd die lange combinatie moet gebruiken , of schermafbeelding moet openen.
    Dus als ik dan een tekst en de afbeelding erbij naar Word wil krijgen dan klik op op mijn toets F19 ,selecteer met de muis de tekst + afbeelding , die verschijnt onmiddellijk als pictogram om mijn bureaublad , en dat pictogram sleep ik naar mijn Word document. Gepiept op 3 seconden.

Bijdrager
    Dick de Roos

@jakko: Goede tip!:smile:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    mowat op 30 september 2010

Dus als ik dan een tekst en de afbeelding erbij naar Word wil krijgen dan klik op op mijn toets F19 ,selecteer met de muis de tekst + afbeelding , die verschijnt onmiddellijk als pictogram om mijn bureaublad , en dat pictogram sleep ik naar mijn Word document. Gepiept op 3 seconden.

En wat als je de tekst wilt bewerken?:)

Bijdrager
    mowat

@ Jakko ,
    ik gebruik dat niet zo veel , meestal gebruik ik plaatje + tekst zonder dat ik verder iets bewerk.
    Maar ik heb het even vanuit de krant voor je geprobeerd en het werkt perfect.

Selecteer de afbeelding/sleep ze naar je bureaublad. Sleep de afbeelding van daar naar je geopende Word document. Pas eventueel de afmetingen van je afbeelding aan.

Selecteer met je muis de tekst die je wil hebben.Kies voor wijzig/kopieer. Ga naar je Word document en kies daar voor bewerken/plakken speciaal. Je hebt daar de keuze tussen plakken als opgemaakt tekst of als niet opgemaakte tekst.OK. Ja kan nu de tekst die je wil bewerken selecteren en bv. onderlijnen , groter maken , lettertype wijzigen enz.

Bijdrager
    Simone

Hallo, Ik zit met hetzelfde probleem.

Heb wel gemerkt dat als ik de afbeelding die ik nodig heb open in een nieuw tabblad dat het dan wel gaat. Maar dit is inderdaad pas sinds een paar weken dat ik het zo moet doen. Daarvoor was kopieren vanuit de originele site geen probleem.

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk dat je toevallig op een site ziet die het kopiëren van plaatjes heeft geblokkeerd. Dat zijn hele rare mensen die dat op hun site bouwen.

Probeer maar eens in het menu JavaScript uit te schakelen. Dus in Safari bovenaan in het menu. Ontwikkel > Schakel JavaScript uit.. Daarna de pagina herladen en dan zal je zien dat het wel gewoon werkt.

Bijdrager
    Simone

Ok heb het geprobeerd, maar lukt niet. Ik krijg nog altijd gewoon een link te zien ipv de afbeelding. Ik heb het geprobeerd met Pinterest, daar is het altijd op gelukt en nu ineens niet meer.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.