16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    knippie

[opgelost] Plaatjes in Safari en Mail geven informatie.

Sind’s kort heb ik als ik mijn muis op een plaatje in Safari/Mail laat staan krijg ik steeds informatie in beeld. Is er een mogelijkheid om dit uit te schakelen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  Night. Reden: Titel aangepast

Bijdrager
    pruus

Dit is normaal. Als een html-pagina van een site of een mailtje, ook een html-pagina, geen zgn title heeft ingevuld bij een afbeelding dan toont de browser geen informatie. En anders wel. De informatie in bovenstaande afbeelding is slordig omdat het pad naar de afbeelding getoond wordt.

Moderator
    Night

https://www.w3schools.com/tags/att_img_alt.asp

En dit is niet mogelijk om uit te schakelen. Dat zou ook onveilig zijn, want op deze manier kun je bij zowel plaatjes (buttons) en links al zien of je met spam/phishing mails te maken hebt, ook al zien ze er nóg zo echt uit.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    knippie

Bedankt voor de informatie, ik zal er mee moeten leven.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

In Mail is de bedoeling ervan dat je kunt zien waar het plaatje vandaan komt, zodat je — zoals gezegd — met een beetje geluk kunt herkennen dat het om phishing gaat. Koppelingen in mailtjes doen hetzelfde: klik er nooit op voordat je het muispijltje erboven stilgehouden hebt tot dat grijze veld tevoorschijn komt waarin je kunt zien waar de koppeling écht naartoe gaat (dat kan best wat anders zijn dan lijkt uit het mailtje).

Bijdrager
    GoeieDag
    knip0020 op 22 juni 2017

Sind’s kort…

Was er dus altijd al.
    Het is geen bug, het is een feature. Om jou te helpen niet in de phishing val te trappen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  GoeieDag.

Moderator
    Night

En normaal gesproken zou de info wat netter weergegeven mogen worden, bijvoorbeeld “Nadelen van intelligent zijn”. Slordigheidje van degene die de mail heeft opgesteld.

Bijdrager
    knippie

GoeiDag.
    Ook in safari zie ik dat.

Bijdrager
    GoeieDag

In Safari? Zou niet moeten.

Bijdrager
    knippie

Kijk onderin op dit schermafdruk

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  knippie.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  knippie.

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, onderaan wel. Dat is wat anders als het mouse-over venster in Mail.
    Ik zou er het voordeel van inzien, als ik jou was…

Moderator
    Night

Inderdaad. Alleen bij links in Safari. En soms bij illustraties, mits die een fatsoenlijke ‘alt’ tag hebben meegekregen. Anders niet. Kijk bv. maar als je je muis boven het bovenstaande plaatje stilhoudt. Dan zou er geen alternate info zichtbaar mogen worden (omdat we dat op dit forum niet toevoegen. Als we dat wel zouden doen zou je bij het bovenstaande plaatje zoiets krijgen als “https://thumbor.onemorething.nl/480N8hVP1nuyFWQSi8qvNBLeaxo=/fit-in/622×0/https%3A%2F%2Fcdn.onemorething.nl%2Fuploads%2Fcommunity%2F8267f63956398620fa6f4dd1fef4849b1588e2d6_26990.png”).

Bijdrager
    knippie

Oke het is begrepen, misschien moet ik maar andere programma’s nemen voor Safari en mail.
    Bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    pruus

Gewoon niet lang te de muis op een afbeelding gaan staan. Zo, opgelost.
    @night: de alttag wordt gebruikt als alternatieve tekst die getoond wordt als een afbeelding niet geladen kan worden. De alttag wordt dan getoond. De toelichting bij een afbeelding wordt in title= gezet.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  pruus.

Bijdrager
    GoeieDag
    knip0020 op 22 juni 2017

Oke het is begrepen, misschien moet ik maar andere programma’s nemen voor Safari en mail.

Je maakt een grapje, neem ik aan?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    knip0020 op 22 juni 2017

Kijk onderin op dit schermafdruk

Dat is de statusbalk in Safari, en die kun je uitzetten in het menu Weergave. Ik zie niet goed in waarom je dat zou willen doen, want die balk geeft je nuttige informatie over waar een koppeling écht naartoe gaat (echo … ).

Night op 22 juni 2017

Alleen bij links in Safari. En soms bij illustraties, mits die een fatsoenlijke ‘alt’ tag hebben meegekregen.

Title, niet alt — behalve als je bepaalde versies van Internet Explorer gebruikt (≤ 5.x, als ik het me goed herinner, misschien ook nog in latere) omdat men bij Microsoft blijkbaar dacht dat alt stond voor alternative title.

knip0020 op 22 juni 2017

Vanwege dat er dingen op het beeld komen die je kunt vermijden door gewoon je muispijltje niet boven een koppeling of plaatje stil te laten staan … ? Mag ik in dat geval dit alternatief aanraden?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.