4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    kx22

plaatjes en tekst doen het niet altijd.

Wanneer ik surf op bijvoorbeeld tweakers.net blijft de tekst op sommige delen achter. Hiermee bedoel ik: ik zie wel de hele tekst, maar soms zit de linker kant iets hoger dan de rechter, waardoor ik niet de gehele tekst kan lezen.
    Soms lijkt er zelfs iets vast te zitten, er overheen scrollen helpt dan.
    Als ik FTPoker speel, toont deze ook niet alle plaatjes van de kaarten (soms).
    Zelfs bij DVD’s lijkt het scherm iets achter te lopen waardoor er bepaalde stukken vertragen.

Ik vroeg me eigenlijk af of ik een soort driver mis op mijn macbook.
    Ik heb xvid/divx drivers geinstalleerd en gebruik de nieuwste Mozilla + Perian.
    Alle mogelijke updates van Apple gedaan.

Ik vind het nogal moeilijk om te omschrijven wat er aan de hand is, maar ik vermoed dat het iets met de beeldscherm te maken heeft.

Bijdrager
    Pieterr

Post eens wat screendumps. Misschien dat we dan beter snappen wat je bedoelt.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik neem aan dat je dit niet altijd hebt gehad?
    Het lijkt op een algemeen probleem m.b.t. de scherm output.
    Als het software matig is, zou je com.apple.windowserver.00145103a016.plist eens kunnen wissen.
    Deze staat in de map ‘byhost’ in je preferences map (in je bibliotheek map)
    (de cijfers in de naam zijn niet van belang)

De windowserver is verantwoordelijk voor de weergave van vensters en de inhoud er van.
    een corrupt plist bestand kan voor problemen zorgen.

Bijdrager
    kx22

Hoi Hendrik,
    Ik heb het soms, soms paar keer op 1 dag, soms nooit.
    Ik denk ook dat het scherm output lag is.
    Ik heb nu het gewist, even kijken of het beter gaat. De afgelopen 4 dagen heb ik er iig geen last van gehad.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.