2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    imathijs

plaatje vastzetten met een table dreamweaver

Hallo een ieder,

ik ben een beetje als amateur websitebouwer aan het prutsen. Nu maak ik een website voor m’n schoonzus. De layout heb ik gemaakt in Adobe Photoshop. Save for web, en dan als achtergrond (in tables) instellen in dreamweaver.

Logisch en makkelijk. Maar daar gaat het mis. Nu wil ik een plaatje (als voorbeeld heb ik een jochie opgezet, te zien op http://www.lei-chi.nl) neerzetten, maar deze blijft niet vaststaan omdat ik deze in een layer heb gezet i.p.v. een table. Het gevolg: het plaatje beweegt mee als je de browser groter of kleiner maakt.

Prima, dan zet je het plaatje toch in een table? Dan blijft ie plakken. Maar daar blijf ik vastzitten. De table wil namelijk niet neergezet worden waar ik het wil. Ik kan enkel left, center of right aanklikken.

Zo. een beste uitleg al zeg ik het zelf. Maar de vraag is eigenlijk: hoe kun je zelf een table neerzetten waar je maar wilt?

Alvast bedankt!

Groet,

Mathijs

Bijdrager
    hansenonline

je bent al bezig met css, als je nu de tables los laat en je opmaak met div’s gaat doen.
    doormiddel van de css kan je de div overal plaatsen.
    kijk eens hier of je er wijzer van wordt, anders via google of de zoekfunctie op de site naar css tutorials zoeken.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.