17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    iNick

Pizza Simulacra: Wat is jouw ideale pizza?

http://student-kmt.hku.nl/~nick/pizzasimulacra

Kunnen jullie feedback geven op mijn site? Dingetjes die niet duidelijk zijn, of je ergens niet verder komt.

En of je ‘m leuk vindt of niet:D

(Alleen voor breedband:D )

Bijdrager
    Thijs van Tol

Dag iNick, wat studeer je op de KMT?

Bijdrager
    Fabio

feedback, je bedoelt nádat de 12 (!) mb binnen is, of ervoor? :mrgreen:

Bijdrager
    dada1958

Zelfs met breedband duurt het laden een eeuwigheid, bij 23% blijft ie hangen, zo lijkt het…

Dit kan ik onmogelijk webdesign noemen :?

Appeltje-w dus.

Moderator
    Adriaan Mol

Ziet er heel gaaf uit. Ook erg leuk in elkaar gezet… waarvoor gaat het gebruikt worden?

1) Let even op je preloader. Hij is dan wel erg groot, maar misschien een idee om subpagina’s apart in te laden? Niet iedereen komt overal n.l.
    2) Bij het kiezen van een budget vond ik -5 nogal raar. Misschien < 5 en > 5?
    3) Beetje onduidelijk dat je daarna op het plaatje moest drukken om verder te gaan (misschien iets met een pijltje ofzo?).

Bijdrager
    Fried

Ik zie alleen een zwarte achtergrond en een wit kader daarin.
    Ik zie ook bij ‘activiteitenoverzicht’ dat de .swf die geladen wordt 12 MB groot is.
    Misschien is het handig dit te vermelden op de site, zodat mensen weten dat er iets gebeurt en dat dat lang kan duren, want ik denk dat iedereen al snel afhaakt op deze manier. Ik denk dat er niet veel mensen zijn die wachten tot 12MB geladen is (of ze moeten echt snelle breedband hebben).
    Ik ben in ieder geval al vertrokken…

Bijdrager
    hansenonline

knop om het geluid te muten als ook lekker de muziek van je itunes door je versterker knalt. blies bijna mijn tweeters op met mario!

daan.

Bijdrager
    LeBigMac

Nick, om te beginnen een leuke start, bij deze de gevraagde kleine opmerkingen:

– de site is best traag, ook op surfnet >10mbit
    – kan het geluid ook uit? ik luister al naar muziek
    – soms onduidelijk dat je de muis moet gebruiken om ‘tot actie’ over tegaan (bv. menu knoppen, het rijden met de auto, de dialoog tussen de imago-ontwerpers)
    – de animaties mogen van mij ook best iets sneller, ik hang voor mijn gevoel te lang op de site rond en heb de neiging om, net als dada1958, Appeltje-w te gebruiken. Dit heb ik niet gedaan en het eindadvies vind ik wel lachen!
    – heb je gedacht aan de modemmers en ‘ADSL-lite’ gebruikers? bv HTML of uitgeklede versie?

Kortom een goed idee (ik doe het jou zeker niet na!), maar her en der moet een en ander nog bijgeslepen worden.

Bijdrager
    WebJ

Soms wel wat irritant geluid, de 12MB was geen probleem met @home breedband. Verder moet je wel wat tijd uitrekken om het allemaal te bekijken, maar het ziet er wel allemaal erg goed en orgineel uit.

Bijdrager
    iNick

Wat leuk dat jullie allemaal reageren:D

Om de vragen te beantwoorden:
    Thijs:
    Ik studeer DMD (Digital Media Design) Daar maken we programma’s voor digitale media.

Phobia, Dada1958, Fried en LeBigMac:
    Ja, hijs erg groot geworden door alle plaatjes. Had eerst PNG’s gebruikt, omdat die een transparante achtergrond hebben, maar toen wassie nog veeel groter. Heb nu alle plaatjes voorzien van een masker (k•twerk). Kleiner dan dit wordt ie niet vrees ik.

Adriaan: Ja, ik de + 5 euro en – 5 euro vervangen door < en >. Waren er meerdere die dit aangekaart hadden.

Hansenonline en Webj: Misschien moetk nog iets bedenken voor t geluid. Tis wel zo, dat ze soms ook feedback geven. Als de ‘plink’ gaat bij de houtoven, weet je dat ‘ie klaar is en dat je verder kan.

Bedankt voor jullie reacties allemaal:)

Bijdrager
    Syndic

De content in aparte delen inladen is echt een must met deze omvang… 12 Mb is écht té zwaar. je kan alles netjes opdelen in aparte .swf-jes. Het is idd. niet altijd duidelijk dat je op een foto moet klikken om verder te gaan. Omdat je al veel met in- en uitschuif venstertjes werkt kan je ook leuk een melding op die manier animeren die je vertelt waar je op moet klikken. Of gebruik ‘Tooltips’ o.i.d.
    Verder kunnen de animaties wel wat sneller, vooral Antonio duurt erg lang…

Bijdrager
    michelvdb
    ”iNick”

http://student-kmt.hku.nl/~nick/pizzasimulacra
    Kunnen jullie feedback geven op mijn site? Dingetjes die niet duidelijk zijn, of je ergens niet verder komt.
    En of je ‘m leuk vindt of niet:D
    (Alleen voor breedband:D )

Of ik hem leuk vind? Ik weet het dus niet want
    zelfs met breedband moet je veel te lang wachten.

Een .swf van 12MB op een startpagina die heel lang wit blijft
    en nadien nog 90% moet laden,
    jaagt de bezoekers weg.

Ik heb een hekel aan zware flash toepassingen want
    die vertragen héél vaak de communicatie.
    Ik wil informatie en véél minder entertainment.

Bijdrager
    luben

bij domino’s is de pizza al thuis voordat jouw site binnengepruttelt is, tering wat traag!
    de navigatie is net als de muziek erg vervelend en het levensverhaal van antonio boeit me ook niet, ik ben halverwege afgehaakt.

Bijdrager
    hansenonline

ik kreeg mario de appenijnen niet op, verder vind ik de vormgeving erg leuk gedaan.
    ga zo door, met behulp van de tips en opmerkingen die je hier gekregen hebt.

daan.

Bijdrager
    Jakke

Héél leuk gedaan, dat inladen stoort mij niet erg maar om je foto’s in een kleiner formaat te zetten kan je ze in PhotoShop opslaan als ‘pulish for web’ dan zijn ze pakken kleiner…
    Ik kreeg ook eerst Antonio de berg niet op maar t is uiteindelijk wel gelukt!
    Succes nog met de studies (ik wil toevallig later ook iets in de DMD richting gaan doen!)

Bijdrager
    wjgmspeedy

Laden komt bij mij niet verder dan 90%. Ook niet na lang wachten (kwartier).
    Safari 1.0 en plug-in Shockwave Flash 6.0 r29

Bijdrager
    All-Father

Bij mij duurt het laden ook wel even maar niet zo lang dat het echt storend is (minuutje) maar als andere er wel last van hebben is het wel makkelijk als hij op dat gebied wordt aangepast. Verder vindt ik zelf de site er erg goed utizien.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.