2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    tarmac58

Pixma Pro10S: modderige afdrukken

Printer: Canon Pixma Pro 10S

Programma: Photoshop CC2018

iMac 5K 2017 10.13.6

Telkens als ik een foto probeer af te drukken is het resultaat modderig en grauw. In iedergeval niet zo mooi als je zou hopen. Dezelfde foto via mijn goedkope Canon printer: Prima! – via een professioneel print bedrijf (in Noordwijk): prachtig.

Ik heb de laatste drivers geïnstalleerd, op, aanraden via Canon USA,

Ik heb geprobeerd Canon’s plug in ’Print Studio Pro’ voor Photoshop te installeren… lukt niet, blijkbaar niet compatibel met huidig OS of Photoshop.

Via het meegeleverde ‘My Image Garden’: even modderig, – dat geldt trouwens ook voor afdrukken via Voorvertoning.

Het probleem lijkt te zitten in een conflict: kleurafhandeling door Computer / kleurafhandeling door printer.

Dat gaat niet goed tussen Mac en Canon

Andere adviezen die ik kreeg: zet er een Windows laptop tussen of neem een Epson printer klinken niet echt werkbaar, – er is al genoeg in geïnvesteerd.

Hopelijk heeft iemand goede raad of weet waar ik dat kan krijgen

Bijdrager
    tarmac58

Aanvulling:

Voorheen drukten we jaren lang af vanaf een iMac 2009 en een Pro 9500 van Canon. Dat ging fantastisch, ook op de lastigste papiersoorten. Na verloop van tijd kreeg de printer wat kuren en begon veel minder sprankelend af te drukken.

Dit jaar hebben we een nieuwe computer en printer aangeschaft, en wie schetst onze verbazing; het afdrukken is nog steeds niet goed.

het lag achteraf dus niet aan de printer.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.