11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Jesper

Pixlet in Panther

Yo mensen,

Ik las laatst op de apple site. Dat er iets is als Pixlet in Mac OS Panther. Wat is dit precies? Is het zo dat je een filmpje van 6 GB naar 250 MB kan verkleinen zonder kwaliteitsverlies?

Moet wel heel stoer zijn :D
    Pixlet

Bijdrager
    El_Oy

Nee dat is het niet…..

Het is een codec om full res HD materiaal te kunnen gebruiken met quicktime, of iets dergelijks. De films die deze codec gebruiken zullen nog steeds meerdere gig’s in omvang zijn.

Bijdrager
    wilfred

Volgens mij was het wel degelijk een goede compressie-methode maar alleen voor de grote jongens bestemd. Was het niet mogelijk om 75mb p/s naar 3mb p/s te verkleinen?

Groeten, Wilfred

Bijdrager
    senne

Pixlet provides 20-25:1 compression, allowing a 75MB/sec series of frames to be delivered in a 3MB/sec movie, similar to DV data rates.

goed gelezen Wilfred!:)

Bijdrager
    dennis

Pixlet gebruikt de extensie .3gp (3GPP)
    Als DVD spelers in de toekomst deze standaart zal kunnen afspelen dan zou iedereen thuis films kunnen bekijken in bioskoop kwaliteit!

Ik heb als test het filmpje dat je op http://www.ipod.nl kan vinden (31,9 MB) geexporteerd naar .3gp.
    De grootte is nu 3,7 MB!
    Ik moet er wel bijzetten dat met de standaard instellingen het beeld iets kleiner is geworden, maar dit kan je zelf instellen.

Dennis

Moderator
    Lucas Raggers
    ”dennis”

Pixlet gebruikt de extensie .3gp (3GPP)

Ik ben er niet zeker van, maar volgens mij is 3gp de extensie voor video’tjes voor mobiele telefoons (P800 enz).

Bijdrager
    dennis

Ik ben er niet zeker van, maar volgens mij is 3gp de extensie voor video’tjes voor mobiele telefoons (P800 enz).

Nu ik de pagina even rustig lees:) , zie ik dat Pixlet idd geen 3gp hoeft te zijn. (Wat het nu wel is weet ik ook nier meer :?)
    3gp is idd voor mobiele telefoons en die films worden 176 X 144 pixels groot. Met een beeldsnelheid van 15 frames per seconde.

Ik dacht omdat het dé Pixlet pagina is dat alles ook over Pixlet ging:)
    Ik snap nu dat je dus een groot film bestand klein kan laten maken met Pixlet, maar hoe doe je dat dan? In Quicktime kan ik er niks over vinden.

Dennis

Bijdrager
    Martino

Kies Export…

Movie to Quicktime Movie

En dan Options…. > Video Settings > Apple Pixlet Video

Dat is hem!!! Is gewoon een hi-res manier van comprimeren. Superkwaliteit, helft van de bestandsgrootte en het comprimeren gaat ook nog snel!

Bijdrager
    dennis

Weer wat geleerd :D

Dennis

Bijdrager
    xs

Werkt overegens beter op een G4 1GHz of hoger:

Pixlet lets high-end digital film frames play in real time with any 1GHz G4 or faster Panther Mac, without investing in costly, proprietary hardware.

Bijdrager
    marchel

ik ben nu op mijn gemak al mijn dv films op mijn hd aan het om comprimeren naar mov met een pixlet codec
    dat scheelt erg veel hd ruimte en de kwalitijd blijft het zelfde
    ik ben er erg blij mee

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.