6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

PixelSnap – Universeel alles snel opmeten op je scherm

Ik kwam een tijdje terug dit handige Mac appje tegen en was meteen geïnteresseerd in de techniek en functionaliteit hierachter. Na een aantal updates kreeg ik vandaag een berichtje van de developer dat er 5,- korting is op nieuwe licenties.

https://getpixelsnap.com/?ref=secretdeal

Extreem handig voor designers en developers als je alles nog eens na wilt lopen qua afmetingen. En voor 10,- kun je best wel een indie developer iets gunnen.

☝️ nadeeltje.

Wanneer je veel met tekst werkt is het iets te gevoelig als het ware, verder werkt het perfect. Het snapt bij tekst echt om de letters zelf en niet om de marges.

Bijdrager
    feek

Ik gebruik daarvoor QuickLens. Heeft ook zo’n automatische meetfunctie, maar ook enorm veel andere functies (zoom, rules enz enz).

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Leuk. Ik gebruik daarvoor CMD-SHIFT-4, die geeft ook de maten weer.

Snapt alleen nergens naar toe, misschien toch eens naar kijken.

Bijdrager
    Shmoo

Maar waar dit over gaat is dat het echt universeel is. Je hebt met deze app vrijheid, het is niet gebonden aan een app. Je kunt werkelijk alles dat op je scherm opmeten.

Nog een voorbeeldje. Dit is mijn bureaublad. Je kan echt alles opmeten dat op je scherm staat ook het UI van macOS.

Bijdrager
    nnsa

Prima tip, thanks.

Bijdrager
    Das

Ik gebruik het al een tijd en het is erg handig, om bv even div’jes “op te meten” maar ook Photoshop etc. Erg fijn en intelligent appje.
    Aanrader!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.