7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Pixels per inch van iMac bereken

Here we go,

Dit staat er bij mijn systeem info 20 inch ….

Als ik naar deze website ga dan komt er in het formulier bovenaan wel de juiste display afmetingen te staan in pixels maar bij diagonaal staat dan 22Inch.

Das 2 Inch verschil en om met .pt ( points per inch ) te kunnen werken hebt je toch de juiste formule nodig om goede afmetingen te krijgen.

Bijdrager
    Verwijder

En als je 20 inch invult? Bij mij vult hij de aantallen pixels automatisch in maar niet de inches.

Bijdrager
    Shmoo

Je hebt gelijkt!

Jesus hier verkijk je je op zeg.
    Waarom de maker van de website daar dan standaard 22 invult terwijl de gebruiker deze waarde altijd handmatig moet invullen begrijp ik echter niet. Nu lijkt het er op dat de website deze informatie voor je invult.

Bijdrager
    Rickje

Haha, Schmoo, geeft niks. Kan de beste overkomen8-)

Bijdrager
    Shmoo

Het is echt onoverzichtelijk gemaakt hoor.. :oops:

Ik zal het je nog gekker maken, ik heb waarschijnlijk die hele formule niet nodig omdat er waarschijnlijk een foutje in de software zit.

Dit had ik gemaakt en je hoeft geen timmermansoog te hebben om te zien dat de twee paragrafen helemaal onderaal 16px font-size hebben met een regelhoogte van 1.5 dat herken je natuurlijk wel na een tijdje. De intro-tekst erboven is dan 18px en de headings zijn van boven naar beneden 40, 32, 26, 20 en twee keer 18px.

Alles ging goed totaal geen twijfel aan deze afmetingen tijdens het opmaken totdat ik ze ging toevoegen als symbolen en dan zie ik dit staan in het snelkeuze lijstje.

Ik dacht 40pt, nee dat wil ik helemaal niet hebben, dus zodoende was ik aan het zoeken naar een formule om pixels om te zetten naar .pt maar dat hoeft dus helemaal niet dit is gewoon een foutje in de software daar moet gewoon 40px staan i.p.v 40pt want als het .pt waren zou het veel kleiner uitvallen en ik weet wat ongeveer 40 pixels is wanneer ik het zie.

Bijdrager
    computer space

Liniaaltje ter hand nemen en 2e klas MAVO rekenen?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je neemt me de woorden uit de mond. Even je scherm opmeten met een rolmaat en wat delen en vermenigvuldigen en je weet het precies.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.